2014. június 3.

Az eper lassan leérik,

de már itt van helyette a málna.  A korábbi vihar megdöntötte, és a szokottnál gyengébb vesszők nehezen viselik a rengeteg málnát. Naponta szedem, málnalikőr biztosan lesz belőle, és ami nem fogy el frissen, az megy a mélyhűtőbe.
 
A rebarbarából szedtem még egy adagot, rendületlenül hozza a friss leveleket, ilyen szép töveim még soha nem voltak. Az eső azért kellene, nem olyan ropogós, mint a korábbi szedés. 


Az első borsóleves is elkészült már, innentől kezdve azt is rendszeresen kell szedni. A cukkini kikelt, ez a harmadik vetés, öntözgetem, remélem, ezeket már nem éri semmi. Május elején ennél szebb palántáim voltak. 


A május közepén vetett bokorbab viszont nem sok munkát fog adni, a felét lerágták a csigák. Az idei tavasz a csigáké, ez kétségtelen.
 
Virágzik a levendula, már nagyon vártam, nemsokára jön a rengeteg fehér pillangó


Közben kötök is, elég lassan haladok, de hamarosan azért mutatom. Befejeztem a horgolt babatakarót, most hétvégén nem volt időm blokkolni, talán majd most, ha tényleg meleg lesz, legalább gyorsan megszárad.

6 megjegyzés:

Jucus írta...

Nagyon szeretem a bejegyzéseid!:o) De ezt már írtam. A málnát megmosva teszed el jégre? Úgy látom, lesz bőven nekem is. Azok a fehér pillangók tényleg valami álomszép, mikor jönnek! Nálam még nincs annyi, de az egyik lejjebb lévő háznál az utat szegélyező levendulára rengeteg röpköd...én órákig el tudnám bámulni!:o)Én most a dísztököcském lesem, mikor kel.

florentine írta...

Jucus, most nagyon szép a málna, se penészes, se bogaras, se túlérett, törött szem nincs közte, most a napokban nem mostam, csak tálcán fagyasztottam, így gurulós marad. Ha jön rá valami, mosni kell tényleg.

florentine írta...

jaj, és a tököcskékről majd sok képet kérek, idén megint elfelejtettem vetni.

aarkus írta...

A rebarbarából mit készítesz? Én csak az rebarbarás eperlekvárral kísérleteztem eddig, ami fantasztikus, meg egyszer sütöttem egy rebarbarás pitét, de az olyan savanyú volt, hogy jaj. Jaj-savanyú. Pedig volt benne cukor is...

florentine írta...

aarkus, a pudding a kedvencem, nem tudom megunni (valami ilyen apróbb módosításokkal)
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/3157/rhubarb-steamed-pudding
a módosítás itt:
http://szinreszin.blogspot.hu/2013/05/imadtam-sajtkukacra-jarni.html

a párolt rebarbarát kóstolom, a cukor mennyiségét úgy adagolom

eperrel sütve is nagyon szeretem, ahhoz meg itt egy fotó, erre zabpelyhes morzsát teszek
http://szinreszin.blogspot.hu/2012/05/kert-nalunk-kicsit-zegzugos.html

meg ezt is tudom ajánlani:
http://www.limarapeksege.hu/2012/07/forditott-rebarbara-torta-rachel-allen.html

aarkus írta...

Köszönöm!