2011. november 4.

A sütőtökös lista

első darabja elkészült, a zabpelyhes keksz finom. Nagy adag, érdemes felezni, és főleg a keksz mérete túl nagy, az első tepsit az eredeti mérettel sütöttem, aztán feleztem, így kb. 80 darab lett. A benne lévő sütőtök miatt nem ropogós, hanem puha kis halmok, az íze nagyon jó, bár a fűszer kicsit sok bele. Az ízek összeérnek és több nap után is finom.

 

A nagy mennyiség miatt végre kipróbáltam az újrahasznosítást is. Az utolsó 15 darab kekszet összemorzsoltam és meleg sütőben ropogósra sütöttem. A végeredmény: remek! Poharas desszert tetejére, vagy a reggeli szedres joghurthoz nagyon finom. Legközelebb nem várok az utolsó 15 darabig, már sütéskor csinálok kétszersültet is ebből, vagy bármilyen hasonló kekszből. Egy 7 decis üveget megtöltött az adag, üvegben tárolva pedig ropogós marad.

A receptben emlegetett pumpkin pie spice otthon könnyen összeállítható: 1/4 csésze fahéj, 2 evőkanál őrölt gyömbér, 2 teáskanál őrölt szegfűszeg, 1 teáskanál őrölt szerecsendió. Az adag hatalmas, csak fanatikusoknak ajánlom, mindenesetre az arányok jól követhetőek. Én helyette késhegynyi gyömbért, csipetnyi szegfűszeget és szerecsendiót tettem bele.

Nincsenek megjegyzések: