2013. április 20.

Most már végre bújik, virágzik és hajt

minden, ami csak van a kertben, beleértve a gazt is. Kipattant végre a ribizli és a málna, virágzik a barackfa, termést hoz a cseresznye, hajt az átültetett rebarbara, bimbós a tulipán és tegnap már szedtem sóskát.

Tulipánfa és dió

A héten ültettem még borsót (késői Zsuzsi), krumplit (Agria és Laura*), hagymamagot és dughagymát, egyeltem mákot (még mindig van egy kis rátartás). Csemegekukoricát, ruccolát, bazsalikomot és mángoldot kell még ültetni mostanában. Az articsóka projekt évek óta sikertelen, de idén is folyamatban van. A paradicsompalánták fejlődnek, a tűzdeléskor poharakba ültetett cukkini pedig már szép zöld.

*A burgonyafajták jellemzőiről (fajtajellemzők és felhasználásuk) részletes cikk itt olvasható

 
 Málna

 Rebarbara

 Mák

Tulipán

7 megjegyzés:

VKOrsi írta...

hagymát lehet még ilyenkor ültetni?
- sosem volt még a kertünkben -

florentine írta...

Orsi, simán! Magot is, dughagymát is. Hajrá!

VKOrsi írta...

van valami tudnivaló? - at hiszem első körben dughagymát veszek akkor.

florentine írta...

A legfontosabb, hogy a gyökér kerüljön alulra :-) Itt kb. leírtak mindent:
http://emberpalanta.hu/ultessunk/dughagyma-ultetese/
Az 5-7 cm-t kicsit soknak tartom, én 5 alá nem mennék.

Majd jövőre meg lehet korábban ültetni.

florentine írta...

Ja, és én kapával húzok sort (mint a magoknak is), nem lyuggatok.

MrsYarnart írta...

szép rend van a kertedben! csak irigyelni tudom ezt a precizitást :)

VKOrsi írta...

hagyma a földben :D
én fogtam és simán benyomtam a földbe :D
nem luggattam, nem húztam sort a kapával.