2013. április 4.

Hétfőn tűzdeltem a paradicsomokat,

jóval körültekintőbben, mint eddig, gyorsan leírom a fontos tudnivalókat, hogy jövőre már simán menjen.


1. Beszerzés

Földkeverék- volt otthon virágföld, szárított marhatrágya és tőzeg. A keverék: 4 rész virágföld, 2 rész tőzeg, 1 rész szárított marhatrágya. A homok és a perlit most kimaradt, az utolsó pillanatban már nem tudtam beszerezni őket.

Pohár - 11 poharat sikerült összegyűjteni (450 g-os natúr joghurtot és tejfölt veszek csak, 150 g-os gyümölcsjoghurtot alig), úgyhogy venni kellett. Vacak minőség, jövőre nem biztos, hogy használható, szóval egész évben gyűjteni kell a kicsi poharakat.


2. Előkészítés 

Két nappal korábban meleg helyre vittem a földkeverék alapanyagait. Eddig soha nem ügyeltem rá, hideg földbe tűzdeltem, de már most, két nappal később is látom, hogy mennyivel szebbek a paradicsomok, mint a korábbi években.

A késsel, ollóval történő lyuggatás inkább szaggatás, és a törés nem tesz jót a pohárnak. Adtam egy esélyt a többszöri felhasználásnak, úgyhogy egy leharcolt csavarhúzót forrósítottam meg és enyhe nyomással lyukasztottam ki a poharak alját. A csavarhúzó méretétől függően egyszerre nyolc-tíz darabot, így gyorsan ment.


Hely - konyha, asztal, kiszuperált viaszosvászon terítő.

Csak két fajta paradicsomot vetettem, úgyhogy a poharak egyik felét filccel jelöltem meg.

InLandír jóval korábban, szikleveles korban ajánlja a tűzdelést, az enyém ennél már valamivel fejlettebb volt, talán jövőre még korábban állok neki. A növények átemelésekor is ügyeltem rá, hogy csak a levelet fogjam meg, a végére már teljesen belejöttem.

Öntözés: állott, szoba hőmérsékletű esővíz, van bőven...

Nem volt elég a kb. 80 pohár, így a két ládába is hagytam palántákat.


3. Összességében
Csak ámulok a végeredményen! A palántákat cseppet sem viselte meg a tűzdelés, nagyon szépek, növekednek. 

1 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Irigykedem a birtokodra :-D