2013. április 16.

Ez a harmadik verzió,

de jót tett neki. Kisebb lett a nyaka, kicseréltem a csavarást (kétszer is), így már szeretem! Raglán kipipálva.


És most jöjjön a kedvcsináló Odettehez:

A minta francia nyelvű, de ez ne zavarjon senkit, én sem értem, a rajz alapján kötöm. Gyakorlat hiányában jó, ha az ember keres/talál valakit a ravon, vagy az fb kötős-horgolós csoportjában, aki segít/biztat.

A nyaka egy jól alakítható passzé, amit kedvünk szerint variálhatunk: lehet széles vagy keskeny, kámzsa vagy alig valamekkora. Aztán jön a felülről kezdett raglán (ehhez lehet találni útmutatót) és a csavarás, végül már csak a kitartó kötés van hátra.

A fonal Steinbach Wolle Strapaz, raktárkészlet, de legalább sok van belőle.

A nyaka 2 fordított, 2 sima, 184 szem.

A raglán kialakításánál Annás BB boleróját vettem alapul, és kutakodtam még kicsit a ravon, találtam is hozzá jó leírást.

És a számok:
74 (eleje) 1 (raglán) 16 (ujja) 1 (raglán) 74 (háta) 1 (raglán) 16 (ujja) 1 (raglán)

Az ujja a csavarással részletezve:
3 sima, 2 fordított, 6 sima, 2 fordított, 3 sima

A kezdő szem oldalra vagy hátra essen (nálam a zöld szemjelölő - a kép jobb felső sarka, amúgy bal lapocka).

Az elejébe a csavarást a kilencedik szem után tettem (2f, 6s, 2f, 6s, 2f). A csavarást érdemes a passzéhoz igazítani, két helyen pont kijött, a harmadik kevésbé lett szép, mert csak a számokat figyeltem (mindössze egy szemmel kellett volna elcsúsztatni).


Három soronként szaporítok és kilenc soronként csavarok, mindig a raglán sorában (pontosabban minden harmadikban), hogy ne kelljen külön számolni azt is.

A tervezés fázisában érdemes megnézni a ravon a folyamatban lévő és az elkészült munkákat. Ezen például nincs alul passzé. Többen kétféle fonalat fogtak össze. Nekem nagyon tetszik az így kialakított színt és felületet, de most sajnos nem volt hozzá fonalam. Ez a kedvenc csavarásom, de nekem sajnos a hasonló túl szoros lett.

Időszerűségem amúgy töretlen, gyapjúpulcsit blogolok az év első igazán meleg napján! 

7 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Már ennyit kötöttél? Egyre jobban tetszik ez a garbó :-D

florentine írta...

Ennyit? Még vagy 3 gombócot, aztán lebontottam :-)

aarkus írta...

Tiszteletreméltó ez a tökéletességre törekvés, és hogy van bátorságod bontani, újrakezdeni, javítani!
Nagyon szép lesz, már most látszik.

Zsuzsa írta...

Még bontottál is? Őrület, h rajtam kívűl mindenki milyen gyorsan köt :-) A rózsaszínnel is haladtál? A Gerlepárt én is megszerettem, köszi a tippet!

florentine írta...

aarkus: köszönöm! (túl gyakorlatias vagyok amúgy, minek kötnék olyan pulcsit, ami nem tetszik)

Zsuzsa: a Gerlepárral viszont nem haladok sajnos

MrsYarnart írta...

ilyet én is fogok, az biztos! nagyon tetszik az aszimetrikus csavarás, és a kétféle összefogott fonál! egyébként nem akkor kell pulcsit kötni, amikor MÁR fázunk! akkor már késő :)

florentine írta...

ez milyen igaz :-D