2014. szeptember 15.

Azon tanakodtam, egy egyévest érdekel-e

még az ilyen kocka. Megkérdeztem a facebookon, kinek mi a véleménye, és mivel nagyon vegyes volt a visszajelzés, döntnöknek Kriszta barátnőmet hívtam. Négy gyereke van, ő aztán tudja!

A kockákat egy 4 hónapos rágicsálná, a 6-8 hónapos kalapálna vele, az egyéves akár mindkettőt, de már építhet is, később meg csomó mindenre lehet még használni, vödörbe célbadobni, színeket tanulni rajta, számolni, melyik kisebb, melyik nagyobb, stb.

Szóval igen, és nem csak fél percig, úgyhogy nekiálltam. A képes útmutatót itt találtam hozzá.


Variációk:

  • Varrok még hozzá kettőt, 12 és 14 centiset, aztán lehet építkezni is (ezek 8 és 10 centisek).
  • Lehet színes szalagokat varrni az éleibe, rágókát, de ezt inkább egy újszülöttnek varrnám.
  • Csöröghet is, mondjuk a Kinder tojás kapszulájába lehet tenni rizst, apró kavicsot, bármit, csak hangos legyen, mert a tömítőanyag - gondolom - hangszigetelőként is funkcionál.
  • Különböző típusú anyagok kombinálásával tapintásra is érdekes kockát lehet varrni, ehhez sajnos nem volt elég anyag a készletemben.

7 megjegyzés:

Rita írta...

Nahát, ma én is épp ehhez hasonló szivacskockát varrtam egy újszülöttnek! (A héten felteszem majd a blogra is.) Minden oldalán különböző figurák vannak, mondókás-dalos dobókockának lehet használni (amelyik kép felül van, ahhoz kell dalt-mondókát mondani), így akár még a nagyobb tesvérek is élvezni fogják.
Még régebben varrtam szivacsból építőkockát az enyéimnek, a mai napig (6 és majdnem négy évesek) sokszor és sokféleképpen játszanak vel.

aarkus írta...

Nagyon kedves ötlet, és csak megerősíteni tudom az előttem szólókat: már jóval korábban is érdekes, és egy éven túl is, az ilyen klassz játék!

florentine írta...

Fidike, ez a figurás nagyon jó ötlet, és íme, egy újabb lehetőség :-)

köszönöm aarkus :-)

Unknown írta...

Döntnök. :D Ez jó. Köszönöm! :) Ügyes vagy, Ritám, szuper lett!

florentine írta...

:-D

Jucus írta...

Nekem nagyon tetszik!
Mikor picik voltunk (jó rég volt), mindig is irigyeltem az unokahúgom egyik játékát: illatok voltak műag. dobozban (fahéj, szekfűszeg, kömény stb) és fel kellett ismerni. Ez jutott eszembe az ötleteidről. Nagyon profin varrsz!

florentine írta...

Nahát Jucus, mi minden derül itt ki :-D

Igazán nem gondoltam volna, hogy ekkora sikert arat a kockám!