2014. szeptember 28.

A betakarítás végére érek lassan,

bár munka akad még bőven.

A paprika nagy része felfűzve szárad. Szedés után nem volt sem energiám, sem időm letörölgetni, ezt most pótolom, és át is kell a füzéreket vizsgálni, mert amelyik szedéskor vagy felfűzéskor kicsit megsérült, az ebben a párás, hűvös időben nem beszárad, hanem rohadni és/vagy penészedni kezd.


Remélem, a beígért enyhe fagyok elkerülnek minket, mert legalább egy füzérnyi van még a töveken.


A fagyérzékeny gumósok felszedése is megkezdődött a kálákkal. Nagyon sok van, úgyhogy időben neki kell állni. Most tető alatt szárad, tisztítás után dobozokba kerül, és a pincében telel.


Törökszegfű saját magról vetve. Ennyi még soha nem kelt, egyelésre vár.

2 megjegyzés:

Jucus írta...

Bízom még én is a jó időben, azért csak lesz ideje még bepirosodni a többi paprikádnak is! Egyedülálló ez a paprika-piros szín, igaz?
Én a kardvirág hagymákat szedtem ma fel.
A legényrózsa milyen, mikor virágzik? Ezt nem ismerem. Jó sok kelt belőle!
Nálam a mályvarózsa keltette ki magát ilyen szaporán :o)

florentine írta...

Ó, Jucus, de jó, hogy írod, ez törökszegfű, nem legényrózsa, javítottam is.

A legényrózsáról írtam idén, képet is mutattam itt:
http://szinreszin.blogspot.hu/2014/08/hetek-ota-rendszeresen-esik-az-eso.html

A színe és az illata is egyedülálló, nagyon szeretem, gyerekkoromban is mindig szaglásztam, amikor a nagyanyám darálta.