2011. szeptember 7.

A hétvégém elég sűrű volt,

több kerti munka időszerű volt már, ez szinte az egész hétvégét kitöltötte, de süti azért kell, mert az mindig jót tesz. Eddig azt hittem, csak a hideg és sötét télben dob fel egy kis édesség, de nem, a tikkasztó melegben is. A szilva adott volt, idén nekünk ugyan nem termett, de gyönyörűt kaptunk. A tészta elkészítése nagyon egyszerű, sem sok energiát, sem különösebb odafigyelést nem igényel.


Fordított szilvatorta

a tésztához:
1 dl cukor (ha valaki édesebben szereti, 1,5 esetleg 2)
1 dl olaj
1 nagy tojás
2,5 dl tejföl

3,5 dl rétesliszt
2 kávéskanál sütőpor

 a tetejére:
2-3 evőkanál cukor
1 kávéskanál fahéj
megmosott, kimagozott szilva
(1 púpos teáskanál étkezési keményítő)

Egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral, az aljára szórtam a fahéjjal elkevert cukrot és a szilvákat a nyitott felükkel lefelé fordítva elrendeztem. Elég egy rétegben, több szilva több levet enged, a sok gyümölcs pedig nagyon nedvesít. Nedvesebb gyümölcs esetén egy púpos teáskanál étkezési keményítőt szitálok a gyümölcsre, ennyi már megfogja a levet, de nem lesz tőle gumis szerkezetű.

A nedves anyagokat egy habverővel összekevertem, habosítani nem kell, a sütőpor fogja megemelni a tésztát. Kimértem a lisztet és belekevertem a sütőport, majd simára kevertem a nedves összetevőkkel. Ráöntöttem a szilvára, simítottam rajta kicsit és közepes lángon tűpróbáig sütöttem (25-30 perc).

Sütés után levettem a gyűrűt a formáról, ráfordítottam a tortatálat és átfordítottam. Óvatosan lehúztam a papírt és hagytam hűlni. Én mindig azonnal kiveszem, mert így szoktam meg, de mivel a szilva alá nem került keményítő (kevesebb a leve, mint a meggynek, ribizlinek), kicsit hűlhet akár a formában is. A meggyes változata alá teszek egy kevés keményítőt, ott viszont a keményítő megkötése miatt azonnal ki kell fordítani a tortát.

A recept nagyon hasonlít a ribizlis mákos sütire, de teljesen más az íze. Kipróbáltam kevés mákkal, nem működik. Ez a sima, az a mákos. Ez meggyes és szilvás, az ribizlis.


Fűszer és lélek receptjét módosítottam kicsit, nagyon címkés.

Nincsenek megjegyzések: