2016. augusztus 29.

Idén a kertben is a minimalizmusra hajtottam,

legalábbis az elvégzett munkát illetően. Volt sok meglepetés, váratlan helyzet (nem a kertben), úgyhogy örültem, ha a legfontosabb dolgokat meg tudtam csinálni. Végül minden jól sikerült, de közben azért volt pár nehéz pillanatom.

Haladtam közben mindennel, mert muszáj volt. Főztem sok lekvárt, a mélyhűtő is majdnem tele, a zöldbabnak már úgy kell keresni a helyet.

Az iratok rendezése is kész*. Új munkahely, új munkakör, nagyon más, mint eddig, és teljesen más időbeosztás, az otthonom és a kertem átalakítása közben az életemet is át kell alakítanom. Hetek óta az új rutinok kialakításán dolgozom**, és még eltart egy ideig. Kicsit még ülepednie kell a dolognak, aztán megírom a tapasztalataimat.

Addig is hoztam pár képet a kertből. A perui cseresznye levelei még mindig gyönyörűek és bársonyosak, meg se látszik rajta, hogy egész nyáron tűzte a nap.


A nyár elején meglepett a kolléganőm két babérral, nagyon örülök nekik. Mindkettő hozott pár levelet, remélem, a teleltetéssel sem lesz gond.


A paradicsom roskadozik, annyi zöld van raja, a sárgának pedig óriási sikere van. A hajnalka befutotta a kerítést, a nemrég vetett borsó kikelt, az édeskömény hízik. Várom az őszi esőt, az epret át kell ültetni.


*ezt majd megírom, 
**furán hangzik? legújabb haverom a mindenféle lista, voltak napok, amikor az előző nap lefirkantott feladatlistával éltem túl a másnapot, én, aki korábban még a bevásárlólistámat is elhagytam, mire a boltba értem

4 megjegyzés:

aarkus írta...

Sok sikert az új munkahelyen, sok örömet az új munkádban! A babért hogyan telelteted?

florentine írta...

Köszönöm szépen aarkus! A pincébe, az biztos, de kétesélyes, pl. a rozmaring is többször halt meg tavaszra, mint nem. Majd próbálom figyelni, az öntözést tudom alakítani, de a fény és a hőmérséklet adott. Sok növény jól érzi ott magát, néhány meg nem. Ráadásul nem nemesített, hogy ez most jót jelent vagy nem, azt se tudom. Lutri.

MrsYarnart írta...

a rozmaring nálunk kint telel. egy védett, déli helyre ültettem, burjánzik, virágzik, szemmel láthatóan jól érzi magát. igazi télben még nem volt része, hiszen évek óta enyhe telünk van. a babérral nem volt szerencsém, nálam nem élte túl a telet. sok sikert az új munkádhoz!

florentine írta...

Éva, mióta megnőtt, nálunk is kinti a rozmaring, de mindig lutri az is, hiába van betakarva, idén tavasszal is alig tért magához. a védett hely hiányzik, ez igaz, de éppen azt tervezem, hogy kell egy másik is, ott talán jobban érzi magát.

Köszönöm szépen :-)