2014. október 17.

Az elmúlt hetekben találtam virágzó

málnavesszőt, epertövet apró zöld eperrel (nem folyton érő fajták), és néhány friss csombort. Mintha nem is október lenne!
 
A hűvös, csapadékos idő kedvezett a másodvetésű édesköménynek, idén végre szép gumókat hozott.
 

A törökszegfű olyan sűrű volt, hogy nem mertem véglegesre egyelni, csak nagyjából, hagytam kicsit erősödni, a hétvégén még ritkítok rajta. Macerás kétszer nekiállni, meg egyelni se szeretek, de nekem eddig mindig bejött ez a módszer. 
 
A három apró sütőtök nem érett be, ha valaki tudja, mi a termesztésének a nyitja, árulja el legyen szíves, mert szeretnék végre sok-sok nagydobosi sütőtököt enni.  
 
A fűszerpaprika nagyon lassan szárad, ez biztos az idei csúszásnak köszönhető, gyerekkori emlékeim szerint már a nyári, meleg napon száradt, most meg felfűzéskor éppen egy komoly hideghullám volt és a fagyveszély miatt aggódtam. A héten egy füzérre valót lehetett még szedni, de most már tényleg vége a szezonnak. 

Október közepe van, és még mindig gyönyörű a bazsalikomom. Ez már a második szaporítás, néhány nap alatt hatalmas gyökere lett a vízben, földbe ültettem, és most sehol a virág, csak a sok szép levél. (Itt írtam róla korábban.)

Nincsenek megjegyzések: