2014. július 9.

Az idei fűszerpaprika kísérlettel

kapcsolatban panaszra semmi okom, izgalomból kijutott bőven.  

A paradicsom tűzdelése után vetettem, hamarosan tűzdeltem, de nem volt elég poharam, úgyhogy minden pohárba két paprika került. Az ablakban jól is érezte magát, aztán az első virágok megjelenésekor sürgőssé vált a kiültetés. 

kiültetés előtt - 2014. június 7.
Az előrejelzéseket figyelve mindig halogattam a kiültetést, aztán az aktuális viharos szél elvonulása és a beígért eső elmaradása után csak kiültettem egy szombati napon. Hétfőn hajnalban pedig jött a 6 °C fok. Hát a június eleji lehűlést nem így képzeltem!

A levelek először sárgulni, majd barnulni és pöndörödni kezdtek, azt hittem, elpusztul mind. Nem pusztult, csak vegetált egy ideig, a 40 mm eső június első napjaiban azonban helyretette, úgyhogy most már csak fejlődésben visszamaradta paprikának és nem elhanyagolt, satnya kórónak tűnnek. Némelyiken már apró paprika is van, bízom benne, hogy legalább mutatóban lesz fűszerpaprikám. 

alakul - 2014. július 6.

Az alsó levelek fáztak meg, még mindig látszik a nyoma

4 megjegyzés:

aarkus írta...

Hajrá paprikák!!!

florentine írta...

Hajrá :-)

Zsuzsa írta...

Jó lesz az, meglátod :-)

florentine írta...

Zsuzsa, újabb jó esőt kapott, egyre bizakodóbb vagyok!