2011. július 12.

A sok gyümölcsös süti

után valami nagyon csokisra vágytam, ami nálam általában browniet jelent.
 

Több receptet kipróbáltam az elmúlt években, aztán amikor megtaláltam az igazit, rájöttem, ennél a sütinél nemcsak a recept, hanem az apró trükkök is sokat számítanak. Az alapanyag persze fontos, jó minőségű csoki legyen. Ez nem feltétlenül jelent drágát is, én az aldis Choceur-t szívesen használom. A bordó csomagolású megnevezése „finoman kesernyés tejszínes étcsokoládé”, általában ezt használom sütibe. Most kifogytam minden készletemből, ebben 60%-os tibi van.

David Lebovitz Párizsban élő amerikai csokiguru, a The Perfect Scoop című fagyis könyvéről nagyon sok jót olvastam. A Cheesecake Brownie receptje pedig számomra a tökéletes brownie, Macinál olvasható magyarul.

És a trükkök, amit egy brownie sütésnél be kell tartani:
- megfelelő alapanyagok (a vaj vaj legyen, csoki kitárgyalva, a krémsajt nálam általában Pick Frish a Lidl-ből, a klasszikus a Philadelphia)
- elég csak habverővel összekeverni a hozzávalókat, nem kell hozzá gép
- a vaj, csoki elegyét tényleg le kell hűteni, mert különben a brownie száraz és kemény lesz
- a sót mindig a nedves hozzávalókhoz adom, itt is a cukorral együtt megy a vajas alapba
- a hivatalos brownies tepsi mérete 20×20 és 25×25 cm közötti, a tepsi kb. ekkora legyen, az enyém 25×21 cm és sima kék zománcos, ami mindenhol kapható, hatezer forintos spéci tepsim akkor lesz, ha nyerek
- a sütés végén a tészta közepe még lágy és a beleszúrt fogpiszkáló kicsit ragacsos
- ha a krémsajt repedezik, a tészta túlsült


Szerintem gyógyszer.

2 megjegyzés:

Otthon Művek írta...

Ó, édes Istenem, hát ez valóban gyógyszer lehet! Be is kéne vennem belőle, ha kicsit csillapul az időjárás, mert most otthon be van tiltva a hőtevékenység.

florentine írta...

Én ettől gyógyulok:-)