2011. március 10.

Sokáig nem tudtam feloldani azt az ellentmondást,

hogy szeretem a citromot, de ki nem állatom a citromos süteményeket. Amióta Chili&Vanilia 2006 augusztusában közzétette az amerikai citromkrémes szelet receptjét, már tudom, merre keressem a recepteket.

Ez pedig itt egy abszolút kedvenc. Minden kategórián kívüli és felüli. Szinte semmi nem kell bele ami nincs otthon, nagyon gyorsan elkészíthető, a leírása pedig nagyjából annyi, hogy összekeverjük és megsütjük. Erre pedig bárki képes, aki a fejébe vette, hogy süt valamit, mégpedig azonnal.

Citromos kocka

hozzávalók a tésztához:
4 tojás
20 dkg cukor
1,6 dl olaj
1,5 dl narancslé
0,5 dl citromlé
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor

és a mázhoz:
20 dkg átszitált porcukor
7-8 tk. szűrt citromlé

A tojásokat összekeverem a cukorral, majd hozzáadom az olajat és a narancs- és citromlevet. Rászitálom a lisztet, majd a sütőport és simára keverem. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm és tűpróbáig sütöm.

A mázat még melegen kell rátenni, így nagyon gyorsan megszilárdul. A máz a meleg tésztán kicsit elfolyósodik, de terítés után szinte azonnal megszilárdul. Én a fél adagra 10-12 dkg porcukrot és 4 teáskanál citromlevet teszek.

A fél adag tésztát 20×25 cm méretű tepsiben szoktam sütni, ennek a mérete pont jó, mert amikor kisebb tepsiben sütöttem, a szerkezete megváltozott, az apró buborékok mellett nagy járatok is képződtek, a közepe felpúposodott és a máz lefolyt róla. A fél adag 13-14 perc alatt közepes hőmérsékletű sütőben megsül.



2 megjegyzés:

Unknown írta...

Egyetértek! Ez a süti tuti siker!

timtimi írta...

Tökéletes süti számomra! Pillekönnyű a tészta és nagyon finom!