2011. március 29.

A medvehagymának tényleg

most van szezonja, úgy egy hónapig, aztán visszahúzódik, eltűnik, jövő tavaszig láthatatlan. Most viszont sok van, és még több lesz, még egy hét és az avar eltűnik, csak medvehagyma lesz mindenütt.



Medvehagyma pesto

medvehagyma
tökmag
olaj (tökmag vagy olíva)
grana padano


A medvehagymát megpucoltam és laskára vágtam, botmixerben annyi olajjal mixeltem össze, hogy krémes legyen. A tökmagot megpirítottam és mozsárban összetörtem.  Reszeltem hozzá sajtot, tettem hozzá sót és pótoltam az olajat.



A fagyasztóba az olajjal összeturmixolt medvehagymát teszem, a sajtot, tökmagot frissen adom hozzá.


Krémsajtos dobozokban fagyasztom. Pont jó a mérete és helytakarékos.

Frissen túróval és tejföllel összekeverve, kenyérre kenve nagyon finom, a medvehagymás táska pedig nálunk a második helyezett, a tejfölt ebből ki kell hagyni.

4 megjegyzés:

Tündérlátta írta...

Imádom a medvehagymát. Szinte minden ételbe kerül belőle. Hétvégén nagyon szeretnék nagyon sokat szedni. Ezt a pestot ki fogom próbálni.

Unknown írta...

Úgy érzem, szerveznem kell hétvégére egy családi bakonyi kirándulást! Felcsigáztál!

MrsYarnart írta...

köszönöm a receptet, én is kipróbálom. szép dolgokat készítesz :)

florentine írta...

Tündérlátta: a pesto remek dolog, medvehagymából meg főleg!

Kriszti: menjetek!

MrsYarnart: köszönöm!