2015. október 27.

Egy hosszú hétvégébe

annyi minden belefér, ha süt a nap, hogy összeszedni is alig lehet.

Főleg a kertben voltam, a szederre például már nagyon ráfért a csinosítás. A rengeteg rászáradt gyümölcskezdeményt az őszi párás, nedves időben ellepte a szürkepenész, csak ebből két zsáknyit vágtam le, plusz a letermett vesszők. A mák kikelt, de olyan apró, hogy az egyeléssel még várni kell. Nem baj, helyette kiástam egy árnyékos helyen lévő ribizlit, közben letört róla egy fiatal rész, akkor már kerestem neki helyet, ahova elültethetem. Innentől meg már nem volt megállás, a régi tövek nagy részét lecseréltem. Közben törtem a fejem, a telek majdnem 20 éve a miénk, amikor először láttam őket, akkor sem voltak fiatalok, legalább 30 évesek lehetnek, de inkább több.

Elraktam a nyári ruháimat (vagyis a vékonyakat), és elővettem a télieket. Egy halogatós, nemszeretem feladatot is kipipáltam tehát. Sőt, kettőt, mert a spájzban is csináltam egy kis rendet. Összeszedtem az üres üvegeket, és a helyükre a magasabb polcokról vettem le lekvárt, savanyúságot. A száraztészta, rizs, hüvelyesek, aszalványok egy hatalmas ládában vannak, átnéztem, miből mennyi van, a tetejére tettem a megkezdett zacskókat, összerendeztem a hasonlókat és ellenőriztem a lejárati dátumokat. Most több a hely és gyorsabban megtalálom, amit keresek.

Szombaton Zirc környékén túráztunk. Dimbes-dombos, lankás arra a vidék, pont nekem való, és gyönyörű napsütéses időnk volt. A szánk be nem állt közben, öt nő, gondolhatjátok :-)

A kinti programokra sütöttem turbó kiflit és browniest, a hétre pedig tökmagos kenyeret.


Minden belefért, mondom én.

Nincsenek megjegyzések: