2014. január 27.

A gasztrotúra alakul,

a töltött-csavart tészta nagyon jól sikerült, aránylag egyszerű formázni és nagyon finom. Ezen kívül pedig elővettem pár kipróbált receptet. A kolbászos gombócleves burgonyagombócát tettem bablevesbe, sütöttem zabpelyhes kekszet (ez a minimál stílust képviseli, a korpát a felére csökkentetem és megdaráltam), és ha már újra a Vajaspánkón jártam, körülnéztem kicsit, a fűszeres tejes teájukat szerintem kipróbálom.

A krumplisalátám pedig elmozdult végre az ehető minősítésről, miután egy rádiós riportban hallottam, hogy forró krumplira forró öntetet locsolnak az osztrákok, és ők csak tudják. Kipróbáltam, működik. Van még mit finomítani rajta, de legalább az irány jó! További tippeket szívesen fogadok, nálunk a családi repertoárból ez hiányzik, a szakácskönyvek meg nem nagyon említik. 


A decemberi kuglóf annyira jól sikerült, hogy most meg panettone lett belőle (kicsit több vaj, bő alkoholba áztatott kandírozott gyümölcs, öregtészta). A 16 cm-es kapcsos tortaformát duplán béleltem sütőpapírral és magas peremet hagytam. Kicsit soknak találtam a tésztát, ezért két kicsi kuglófot is sütöttem, és tényleg, eltaláltam az adagot.


Pár hete egy durumkenyér megkóstolása után vettem egy zacskó durumlisztet, Limara durumkenyerét alapul véve sütöttem belőle kenyeret (a liszt egy részét tk. lisztre cseréltem).

6 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

milyen öntetet teszel a krumplisalátára?

fenci írta...

Ird le nekem, légyszives azt a kuglófreceptet - mióta keresek e
gyet, amelyik finom is - kipróbálnám...

florentine írta...

Éva, cukros, sós, ecetes. Most tettem bele borsot is, úgy forraltam fel. Lilahagymát szeltem még rá, krumpli, hagyma, rá a forró lé.

fenci: 50 dkg liszt, 12 dkg cukor, 3 sárgája, 3 dl tej, 10 dkg vaj, 2-3 dkg élesztő, 10 dkg mazsola. Alapos dagasztás kell neki, és figyelni kell a kelésre. Kicsit lehet játszani az élesztővel, kevesebb élesztő, több kelés, nekem ez jött be, ha nagyon laza, könnyen kiszárad. Én friss élesztő párti vagyok, más szárítottat használ, mindegyik jó, csak én jobban kezelem a frisset.

Zsuzsa írta...

Ez a krumplisalátát én is szoktam, sok petrezselyemmel is meg szoktam szórni!
Nekem az élesztős kugflófok sosem szoktak sikerülni, pedig kelt tésztát jól tudok. Ezt a recit mindenképpen ki fogom próbálni!
Én ezt szoktam sütni: http://zsuzsasagok.blogspot.hu/2010/01/csokis-kuglof.html

florentine írta...

Zsuzsa, a petrezselyem jó ötlet, de azért ezen még van mit javítani.
Én mindenféle kuglófot szeretek, szoktam ilyet is. A vajat habosítani kell a cukorral és a tojással, ugye?

aarkus írta...

Megint klassz ötletek, köszi!