2012. január 27.

A sütőtökös gyűjtemény legnépszerűbb

darabja végül Jamie Oliver muffinja lett. A szezonnak lassan vége, de maga a tészta annyira finom, hogy sárgarépával is ki fogom próbálni. Elég nagy adag, Jamie elteszi a felét másnapra, én feleztem az adagot.


Sütőtökös muffin

Hozzávalók a tésztához (24 darab):

400 g kimagozott, durvára reszelt sonkatök
350 g barna cukor
4 nagyméretű tojás
csipetnyi só
300 g liszt átszitálás nélkül
2 púpozott kávéskanál sütőpor
maréknyi dió (kihagytam)
1 kávéskanál őrölt fahéj
175 ml olívaolaj

a tejfölös mázhoz:
1 klementin lereszelt héja
1 citrom lereszelt héja
1/2 citrom leve
140 ml tejföl
1 púpozott evőkanál porcukor
vanília
levendulavirág

Jamie aprítóba szórt bele mindent, én először lereszeltem a sütőtököt, majd kimértem a nedves hozzávalókat. A lisztre mértem a sütőport és a fahéjat, majd összekevertem a kettőt és belekanalaztam a papírral kibélelt muiffintepsibe és közepes lángon tűpróbáig sütöttem. Krémsajtból kikevert krémmel és a mandarinnal, citrommal ízesített tejföllel is finom, a levendula pedig nagyon jól kiegészíti.


Jamie Oliver receptje. A gyűjtemény többi receptje pedig itt olvasható.

4 megjegyzés:

Anice kötős blogja írta...

Nagyon különleges, megyek felhajtok valami sütőtököt.

florentine írta...

Pont ezen ügyködök én is:-)

Névtelen írta...

Ma akadtam erre a blogra...ki is próbáltam ezt a receptet...és láss csodát...szinte tökéletesen sikerült. Majd a következő mégjobb lesz.
Köszi ezt a kiváló receptet. ;)

florentine írta...

Kurszusz, örülök hogy ízlik, gyere máskor is!