2011. március 22.

A répatorta állítólag szezonális

és lassan itt az ideje, bár én ezt vitatom. A répatorta szerintem mindig jó. Nagyon sok recept létezik, de én leragadtam egynél, azt gondolván, ezt nem lehet túlszárnyalni. Pedig lehet. Az egyetlen hibája a receptnek az egy óra sütési idő, Nigella muffinjai pedig 20 perc alatt megsülnek. Szeretjük mindkettőt.



Sárgarépás muffin mogyoróval és krémsajttal

100 g nádcukor
175 ml olaj
2 nagy tojás
225 g liszt
3/4 tk. szódabikarbóna
1/2 tk. fahéj
1/2 tk. szerecsendió
csipetnyi só
150 g reszelt sárgarépa
60-70g durvára vágott, pirított mogyoró

200 g krémsajt
porcukor
citromlé

A sárgarépa lereszelésével és a mogyoró pirításával, aprításával kezdtem, majd ezeket féltetettem.

Kimértem a lisztet, rászórtam a fahéjat, reszeltem hozzá szerecsendiót és kicsit összekevertem.

A nádcukorhoz adtam a sót, az olajat, a tojásokat és a reszelt répát, majd mindezt összekevertem. Hozzászitáltam a lisztet, összekevertem és hozzáadtam a mogyorót is. A muffinpapírral bélelt formába kanalaztam és 20 perc alatt közepes lángon megsütöttem.

Nigella 125 g krémsajthoz 250 g porcukrot ajánl, én 200 g krémsajthoz kb. 3 evőkanálnyi porcukrot kevertem és kevés citromlével ízesítettem. Nigella rákeni a krémet, én vagy megtöltöm velük a muffinokat, vagy külön kínálom. Érdemes fél napot állni hagyni (krémmel, krém nélkül egyaránt), mert az ízek összeérnek.

Nigella Lawson: How to be a domestic goddess

4 megjegyzés:

timtimi írta...

Milyen mogyoróval készítsem legközelebb? A földi azt hiszem nem nyerő...

florentine írta...

Timi! Törökmogyoró kell bele. Ha csak annyi szerepel egy receptben, hogy mogyoró, az a törökmogyoró, ha földi, akkor földimogyorót ír a recept.

Névtelen írta...

a tojásokat nem kell felverni előtte? mondjuk mindegy, mert már kikevertem a tésztát... :(

florentine írta...

nem, ez muffin:-) összekevered és kész.