2011. március 15.

Ez egy egyszerű pogácsa recept,

én pedig szeretem az egyszerű recepteket. Sokszor csináltam simán, töpörtyűvel, de amióta kipróbáltam Zitka ötlete nyomán a tökmagos változatát, jobbára ezt sütöm. Általában este összegyúrom, másnap sütöm, de volt már rá eset, hogy három óra alatt kellett egy tál pogácsát sütnöm, így is bevált.


A leeső részeket a hajtogatott pogácsánál sose szerettem összegyúrni, de sokáig nem volt más ötletem. Aztán a KONYHA-TRÜKKÖKBEN olvastam az egybensült pogácsáról, és akkor jött az ötlet, mi lenne, ha a leeső részeket egymás mellé rakva sütném meg. Bevált, nagyon is bevált. Ezek az apró, ropogós, pirosra sült darabkák a legfinomabbak.


Pogácsa

50 dkg liszt
25 dkg hideg vaj
2 tk. só
175 ml tejföl
2 tojássárgája
2 dkg élesztő


a tökmagos változathoz:

3-4 ek. tökmagolaj
5 dkg pirított tökmag
tojás a kenéshez

Az átszitált lisztbe morzsoltam az élesztőt, belereszeltem a hideg vajat, hozzáadtam a sót, majd néhány mozdulattal összetörtem a hosszú szálakat. A tojássárgáját a tejfölbe kevertem, a lisztes vajas morzsára öntöttem és összegyúrtam. Cipót formáztam belőle és fóliába tekerve a hűtőbe tettem.

Sütés előtt kinyújtottam, majd vékonyan megkentem tökmagolajjal, megszórtam tökmaggal és négyrét hajtottam. Így pihentettem a tésztát kb. egy órát, majd kinyújtottam, a tetejét megkentem tojással, tökmagot szórtam rá és szaggattam. A leeső darabokat nem apróztam el, hanem a szaggatás végén a tepsibe tettem. Középre, mert kicsik, és a kisebb darabok előbb sülnek, a tepsi szélén sorakozó nagyobb pogácsákkal pont egy időben. A tepsin még pihenettem kicsit, látványosan a kevés élesztő miatt nem kelt, csak a sütőben. Forró sütőben közepes lángon pirosra sütöttem.



3 megjegyzés:

Unknown írta...

Itt ragadtam a net előtt, így hajnaltájt... Nem hiába, ez a pogirecept tetszik!!! És hogy a leeső maradék is a pogik között sül! Ötletes!

timtimi írta...

Megsütöttem, és tényleg nagyon finom!
Timi

florentine írta...

Timi, csiripelték a kismadarak, hogy megsütöd:-) Örülök hogy ízlik!