2011. március 15.

A két sál után rájöttem,


ha komolyabb darabokat is akarok horgolni, kézben kell tartanom a pálcák számát. A mamusz pedig nagyon jó ujjgyakorlat. Praktikus, gyorsan elkészül, kedvünkre variálhatjuk, és az egy sorra eső pálcák száma éppen annyi, hogy minden sor végén könnyen megszámolhatjuk, tényleg annyi-e, amennyinek lennie kell. Az első mamuszomat még a nyáron horgoltam, és olyan sikeres darab lett, hogy öt-hat másik követte.

A mamusz bejárta már a blogokat, itt is, ott is olvasható, a horgolósuliban pedig a nemezelt változatához is kapunk tanácsot. Itt pedig egy csíkos változat következik. Színre szín. A Barka Felhő fonalának négy színét (Berlin, Helsinki, Nassau és Paloma) és ötös tűt használtam. Ez egy kicsit lazább lett, mint amit eddig horgoltam, a következőt ebből a fonalból négyes tűvel fogom horgolni.



Kezdésnek hurokba tíz pálcát horgoltam és a szükséges átmérőig szaporítottam. A rövidpálcás sorokat nem szaporítottam.

  1. sor: Ɨ Ɨ Ɨ Ɨ (10)
  2. sor: V Ɨ V Ɨ (16)
  3. sor: V Ɨ V Ɨ (24)
  4. sor 24 rövidpálca
  5. sor: V Ɨ Ɨ V Ɨ Ɨ (32)
  6. sor: V Ɨ Ɨ ƗV Ɨ Ɨ Ɨ (40)
  7. sortól a 12. sorig: Ɨ Ɨ Ɨ Ɨ (40)


Ha az orra elkészült, akkor jöhet a szára. A színváltások miatt a horgolás a sor végén nem olyan szép szabályos mint az egyszínű daraboknál, ezért ez a rész nálam mindig az aljára kerül.



A száránál folytattam a csíkokat. A rövidpálcás soroknál érdemes arra figyelni, hogy mindig egy irányba kezdjük.

Amikor elértem a kívánt hosszúságot, kifordítva összeillesztettem és rövidpálcákkal összehorgoltam. A körbehorgolás nálam két sor. Az első sima rövidpálca, a második sor díszített. Itt most az oldalán minden ötödik szembe két láncszemből álló pikót, az orr-rész fölé pedig minden harmadikba három láncszemből álló pikót horgoltam. Igénytől függően variálható a pikó és a legyező. Horgoltam már körbe kisebb-nagyobb legyezővel, vagy az oldalán pikóval, az orr fölött legyezővel.



A dísz szintén variálható. Horgoltam már egyszerű kört, ehhez nagyobb gombot használtam, két sorból álló virágra kisebb gomb került, de horgoltam már szegfűt is az egyikre, ez pedig egész bohókás lett. Valami dísz azonban szerintem az egészen egyszerűre is kell, különben honnan tudná az ember, melyik a jobb és melyik a bal.

Ez a virág most úgy készült, hogy a kezdő hurokba tíz rövidpálcát, majd a második sorba minden rövidpálcába két rövidpálcát horgoltam. Végül a húsz rövidpálcába összesen 46 egyráhajtásos pálca került tetszőleges elosztással úgy, hogy némelyikbe csak egy, némelyikbe pedig négy került. Szintén nem számoltam a közöket, de összesen hatszor horgoltam két-két láncszemet a pálcák közé.



 Pihe-puha kis mamuszok lettek. Lisa leírása alapján készült.

Nincsenek megjegyzések: