2012. január 17.

Ez már a baktus,

nem csak kötéspróba! Eredetileg egy gyönyörű kék és zöld nyakbavalót képzeltem el a Mediterránból, de nem ment. Elkezdtem két szemmel, ahogy Colette javasolta, és kötöttem, kötöttem, de egyáltalán nem úgy nézett ki, mint egy kötés.
Aztán elkezdtem öt szemmel, és megtanultam a szaporítást, de szép még mindig nem volt. Tűt váltottam, valamivel jobb lett, de még mindig nem volt jó. Aztán tűt és fonalat váltottam, három szemmel kezdtem, mindjárt ment. Szóval ez után ha a sokadik sor végén is úgy érzem, hogy kiesik a tű a kezemből, akkor tudni fogom, ideje tűt vagy fonalat váltanom, esetleg mindkettőt.


Húsz szemig szaporítottam minden második sima sorban, alakult is, de bepöndörödött. Gondoltam, ezt abbahagyom, blokkolom, meglátom, milyen lesz. Előtte azért még kötöttem pár fogyasztó sort, hogy azt is kipipáljam, blokkoltam, de gyanúgy pöndörödött. A vége teljesen, itt az ötvenedik szem környékén már alig, úgyhogy körbe kell horgolni, próbáltam, működik. Az ötvenedik szemnél tartok és most váltok kettő helyett három sima soronkénti szaporításra, mert ha így folytatnám, túl széles lenne.

Közben pedig azon gondolkozom, miből tudnék egy igazán tavaszi, színes baktust kötni.

Colette közben kiírta az Átkötés játékot, csőkígyót vagy baktust lehet kötni, átkötjük magunkat a télből a tavaszba, ez nekem tetszik, úgyhogy minden nap pár sort kötök, hogy elkészüljön. Meglévő fonal kell hozzá és március 1. a határidő, ez a két kitétel.

14 megjegyzés:

Judit Eszter írta...

Szuper ügyes vagy, főleg, hogy még volt hozzá kitartásod is újra kezdeni, tűt váltani stb.
Nekem a kötés lassan halad, főleg időhiány miatt!
Próbálkoztam horgolt baktussal is, de felénél visszafejtettem, túl merev volt és pöndörödött az is rendesen, a blokkolásig nem jutottam el, de ezek szerint akkor is pöndörödik.
Szóval tetszik a nem kötéspróba!!

Tündérlátta írta...

Ez tényleg kitartás!! Szorítok!

florentine írta...

Köszönöm:-D

muzsi írta...

Mikor is kezdtel kotni???

Colette írta...

Szia, jajjj de örülök neked.

A baktushoz nem adtam leírást, mert gondoltam, már mindenki ismeri:-)
Igazából lusta kötéssel van, akkor nem pöndörödik a széle, de én sima kötéssel imádom, és mindig körbehorgolom a végén. Ez segít az egyenesedésben:-)
A szaporítás pedig minden negyedik sorban egy szem az egyik oldalon.

Szépséges a mintád, türelmet, kitartást, mindjárt itt a tavasz!

Viszem a képet a játék képtárába, és majd várom a fejleményeket!

florentine írta...

Csecsemőnek minden vicc új:-)

A lusta vastag szerintem, a mintakendőn tapintható a különbség, nekem most nem kell olyan vastag. A körbehorgolás meg azért tetszik, mert a csíkokat keresztezi és az egészet keretezi, szóval jöhet!

Tanulás üzemmód, szeretem.

florentine írta...

Muzsi, december 30-án, ezt kivételesen tudom.

ercsu27 írta...

Elképesztően kitartó vagy!

Baktus: 4 szemmel kezdem, minden 4 sorban szaporítom, és körbehorgolom, mert nekem is úgy tetszik. :-)
Sima kötéssel mindig pöndörödni fog.

Most nem kellett trükközni, köszönöm szépen!

florentine írta...

Köszönöm!

Remélem, a váltás nem okoz gondot, bár most elgondolkodtam rajta...

Nina írta...

Nem is tudtam, hogy már ilyen szépségeket is tudsz kötni! Nagyon jól haladsz és bámulatos a kitartásod :) Ahh, hol vagyok én még ettől... :))

florentine írta...

Nina, szorgalmasan gyakorolok:-))

Pantu írta...

Én is éppen azon agyalok, hogy tavaszra készítek magamnak egy baktust Barka Mandarin Páva árnyalatából, hozzá valami kis fejfedővel. Úgyhogy köszönöm, hogy taposod előttem az utat! :-)
(bár még azzal is kacérkodom, hogy horgolt csillagokból rakok össze egy háromszögletű nyakbavalót.)

florentine írta...

Pantu, a baktus készül, az biztos, és én is tervezek egy tavaszi nyakbavalót, egy nagyon színeset, csak még nem tudom, mikor fog elkészülni:-)

Otthon Művek írta...

Nagyon szép lesz! Igen, a sima kötés mindig pöndörödik, a körbehorgolás asszem neked nagyon testhezálló megoldás.:)