2012. január 16.

A fokhagymás csiga nálunk biztos siker,

általában még langyosan elfogy. Sütöttem már vendégvárónak, azonnal elfogyott az egész, de a hétvégi ebéd részeként készülő csigából se szokott estére maradni. Ez egy ilyen recept. 


Fokhagymás csiga

hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
3 dl meleg víz
2 dkg élesztő
1 evőkanál olaj
1 szűk evőkanál só
1 kávéskanál frissen őrölt bors
5 dkg apróra vágott fekete olajbogyó

a töltelékhez:
10 dkg puha vaj
1 kávéskanál só
2-4 gerezd zúzott fokhagyma

Kimérem a lisztet, a sót és a borsot a dagasztó táljába, majd hozzáöntöm a vizet és az olajat. Belemorzsolom az élesztőt és megvárom, amíg a gép fényes tésztává dagasztja. Az olajbogyót csak a végén, kézzel dagasztom bele, majd hagyom, hogy a duplájára keljen.

A vajhoz keverem a sót és a fokhagymát, akkor jó, ha kenhető állagú. A tepsit kivajazom és a megkelt tésztát átgyúrom. 1/3-2/3 arányban elosztom, a kisebbiket a tepsi formájához és méretéhez igazítva úgy nyújtom ki, hogy a tepsibe téve pereme is legyen, a nagyobbikat pedig hosszúkás téglalappá nyújtom, rákenem a fokhagymás vajat és feltekerem.
Egyforma nagyságú csigákat vágok belőle és a lappá nyújtott tésztára rakom. A tészta alig tartalmaz zsiradékot, azt a vaj pótolja, de egy része kifolyik belőle, a tészta azért kell alá, hogy ezt felszívja. Az ropogós alja a legfinomabb! 


A csigákat duplájára kelesztem, majd pirosra sütöm. A recept szerint tojással is meg kellene kenni, de én nem szoktam. A rozmaringot szintén kihagyom a tésztából, szerintem az olajbogyó és a fokhagyma elég, ezt már nem kell turbózni. Aki nem bírja a fokhagymát, annak inkább a hajtoványt ajánlom, mint ennek a sajtos változatát, egyszer sütöttem felesbe, de fokhagyma nélkül éppen a lényege veszett el.

Stahl Judit receptje.

3 megjegyzés:

zazálea írta...

muszáj kipróbálni, no:)

florentine írta...

Zazálea, mindenképpen ajánlom, a közérzetre is nagyon kedvezően hat!

Névtelen írta...

Ezt kipróbálom,nagyon jól hangzik!