2012. január 1.

És most már kötök is

Annyi fantasztikus kötött kendőt, nyakmelegítőt, kesztyűt látok, hogy úgy döntöttem, ebből én sem maradhatok ki. Eddig is elgyöngültem párszor, de ellenálltam, aztán amikor Varga Gabi november végén a nyakmelegítős, sapkás hétvégi inspirációs bejegyzését közölte, akkor végleg eldöntöttem, megtanulok kötni. Vagyis újratanulok, mert gyerekkoromban volt a kezemben kötőtű, de akkor még semmi fantáziát nem láttam benne. Most anyukámtól tanulok, aztán az alapok után végignézem a Barka Kötősulit, mert páldául ilyen lábszármelegítő nekem is kell.

Két dolog tetszett meg nagyon a bejegyzésben, az egyik a Bandana cowl, a másik pedig a wham bam thank you lamb! neckwarmer. A wham bamot anyukám megkötötte nekem, így az kipipálva, a Bandana cowl pedig az első kötésem lesz.

Az első pár szemet rögtön kötésmintának szántam. Még december elején vettem egy szürke, rózsaszín, fehér színátmenetes fonalat (Red Heart Damaris Color), amiből valami nyakmelegítőt szerettem volna magamnak. Próbáltam horgolni, de ez a röviden színátmenetes fonal pont az, ami inkább kötve mutat. A fonal kicsit laza szerkezetű, és néhol olyan, mintha elfelejtették volna megsodorni, így aztán gyorsan letettem (vagy inkább: anyukám kivette a kezemből), és kaptam helyette egy utolsó gombolyagot, ami inkább megfelel egy első kísérlethez.


Igazán elégedett vagyok magammal:-) egész jól megy. Addig kötöm a simát, amíg már úgy érzem, rögzült (valami belőle). Hibák itt-ott vannak benne, észreveszem, csak még nem mindig időben. Egy sokat horgolós bátorságával képes vagyok a sor közepén letenni a kötést, aztán a kezdő gyakorlatlanságával nem tudom melyik irányba kell kötni, úgyhogy már a szemek visszaszedését is tanulom.

A horgoláspróbáimat nem szoktam eltenni, mindig felbontom, van már olyan Catania gombolyagom, ami öt-hat próbán és bontáson túl van, ezt azonban elteszem. Megfogadom Anyahajó tanácsát és néha előveszem, hogy lássam, mennyit fejlődtem:-)

Ezt a kötéspróbát anyukám kötötte, ilyen lesz, ha ügyes leszek:-)


És közben nyitva tartom a szememet, mert van egy gombolyag őszi avar színű Bucilla fonalam, abból pedig valami egyszerű kendőt szeretnék, mondjuk mint Zazáleáé, bár jelenleg fogalmam sincs mi a zoknikötés, de majd lesz. A cél: őszre legyen meg!

A kötés mellett persze horgolok is. A hexagonokat a karácsonyi ajándékok miatt félretettem, azt most újra előveszem, sőt kicsit át is szabom. Karácsonyra két horgolt ajándék készült, egy virágos sál és egy mályva nyakmelegítő, ezeket pedig most már mutathatom, hozom is őket hamarosan.

Újévi fogadalmat sosem teszek, de hogy mik az idei céljaim, azt már tudom. Szeretnék megtanulni kötni, szebb fotókat csinálni, kihozni mindent, amit csak lehet a masinámból, és folytatnom kell az angolt, mert nagyon zavar a stabil tudás hiánya. A legnehezebb az angol, mert ahhoz nagyon kemény munka és tanár kell, a többi könnyebben fog menni. Az eredményt majd úgyis látjátok:-)

9 megjegyzés:

zazálea írta...

nem zokni-, te, hanem harisnyakötés! :)))amikor az egyik oldalán csak sima van, a másik oldalán csak fordított. tudod, a legegyszerűbb..... :o))ezért megy nekem is. kötni pedig jó és aki horgolni így tud, annak már-már kötelező! menni fog,miért is ne menne?

egyébként ez a legutóbbi kendő, ez nagyon egyszerű, nagyon érthető,mondom, hogy kezdő csipkéseknek ajánlotta és sztem is tökéletes belépő darab!

én meg horgolni szeretnék tudni, de rendesen ám:))

florentine írta...

:-DDD7

én is abban bízom, hogy ez a gyönyörűség belépő darab!

Judit Eszter írta...

Akkor követem a próbálkozásaidat, mert én is most szeretnék megtanulni kötni, hasonló okok miatt.
Kívánvsian várom a szépségeket!

florentine írta...

Judit Eszter, a mai lecke a fordított:-)

MrsYarnart írta...

nagyon szépen, egyenletesen kötsz! kívánok neked sok-sok szép kötött holmit a horgoltak mellé. buék!

ursa minor írta...

Na, akkor most már én is összeszedem magam és előveszem azokat a kötőtűket! Te leszel az inspiráló példaképem ;)
Boldog új évet neked! :)

florentine írta...

MrsYarnart, ursa minor: nagyon kedvesek vagytok, köszönöm és nagyon boldog új évet kívánok!

Otthon Művek írta...

A kötéspróbád igazán szép és egyenletes, nem lesz ezzel semmi gond! Sok sikert kívánok, kíváncsian várjuk az első darabokat!
(a Bandana cowl-t letöltöttem, köszi az ötletet, én is megpróbálom a festett fonalamból, ha elég lesz rá a maradék.)
Boldog új évet!

florentine írta...

Köszönöm! BUÉK!