2012. január 12.

A fonal elfogyott, a mintakendő kész,

de a tanulmányaim ezzel korántsem befejezettek. Eddig úgy tudtam, ha tudok simát és tudok fordítottat, akkor mindent tudok, azért ezt most cáfolnám. Nem hiába, a Barka Kötősuli a 33. leckénél tart.

Én az első kettő után rögtön a 16. leckére ugrottam, ami nagyon bátor dolog volt, a tanultakat azóta is emésztem. A Bandana ugyanis korántsem olyan egyszerű, mint gondoltam. Körülbelül úgy érzem magam, mint egy három hónapos gyerek, akinek hat hónaposnak szánt játékot adtak a kezébe. Fel se fogom, bár mindegy, mert közben nagyon jól szórakozom.

De nézzük először a kötésmintát. A lustakötés megy, ez kipipálva. A sima-fordított, vagy harisnyakötés:-) szintén. Egy-egy szem néhol gondot okozott (konkrétan: elveszett), de ennek oka inkább a gyakorlatlanságom, és a fonal szerkezete. Szinte semmi sodrás, kicsit vattaszerű, de úgy a kötésminta közepére megbarátkoztunk egymással, így a később elveszett szemek már másnak tudhatók be. 

 

Aztán jött a 4 sima, 2 fordított. Anyukám éppen ezzel a mintával kötött egy mellényt magának, gondolta, ez a minta jó lesz nekem is. Háát, ez minőségi ugrás volt. Először is, képtelen voltam megkülönböztetni a szemeket. A harisnyakötés után bizony számolni kellett, meg figyelni, ráadásul nyolc soronként kettőt jobbra csúszik a minta, minden kezdődik előröl. A második sor után már csak a szemeket kell figyelni, jól látszik, hogy melyikre kell simát és melyikre kell fordítottat kötni, de én csak az ötödik ismétlésnél tudtam hibátlanul megkötni a kezdő sort, majd a teljes nyolcast.
Az pedig az én ötletem volt, hogy a két széle meg legyen lusta, rossz ötlet volt, ugyanis a fordított és a lusta szemek között eleinte semmi különbséget nem láttam. Azért a végére belerázódtam, sőt, az ötödik ismétlésnél már az eredeti lusta szemeket is visszavarázsoltam.
Ezzel ki is pipáltam a feladatot, és a sok számolás után addig kötöttem a harisnyamintát, amíg a fonalam tartott. Néha belenéztem a Barka Kötősuliba és megállapítottam, sem a szemfelszedést, sem a leláncolást nem úgy tanultam, mint a leckében, de majd tanulmányozom azokat is.

Itt egy egész alakos kép, csak a tetejét tűztem ki, azért néz ki olyan furán az alja, a minta viszont így érvényesül.


A tanulás tehát folytatódik, a kötőleckék és a hexagonok közé pedig pihenésképp talán beiktatok egy Baktust, amiben se rövidített sor, se magic loop. Mert ha már tudok kötni, hát kötök is. Colette úgyis játékot hirdetett, az egyetlen kötöttség, hogy meglévő fonalat kell felhasználni, határidő sincs, úgyhogy nekem megfelel.

Ez pedig a 4 sima, 2 fordított gyakorlott változata Kabalából.


A kötős okosságok böngészése közben egy nagyon kedves bejegyzésre bukkantam Ercsunál arról, hogy milyen kezdő kötős emlékei vannak, érdemes elolvasni.

10 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Eszméletlen milyen profin tolod ezt a kötést! Nekem nincs türelmem végigzongorázni a leckéket, hanem menet közben megtanulom, amit kell, az én filozófiám: a mély vízben lehet megtanulni úszni :-)

florentine írta...

Zsuzsa, nekiálltam a baktusnak, hát volt pár kísérletem, mire elkezdtem a gy a k o r l ó darabot:-)

Zsuzsa írta...

:-D

Tündérlátta írta...

Élmény volt olvasni a beszámolód:-)

GumiPók írta...

Gratulálok, jól veszed az akadályt, és kitartásból is jeles. Én is úgy vagyok, mint Zsuzsa, hogy csak élesben tudom/tudtam ezeket megtanulni, aminek persze sok bontás a vége. Kíváncsian várom a baktust! Hajrá!

florentine írta...

:-D Köszönöm mindenkinek a biztatást!

ercsu27 írta...

Nem tudtam eddig írni nálad, most is trükköztem. :-)

Nagyon kitartó vagy és nagyon ügyes! Én is várom a baktus-t.
Köszi, hogy eszembe juttattad azt a bejegyzést, végigolvastam megint.

florentine írta...

Ercsu, köszönöm! A baktus még vázlatos, de dolgozom az ügyön!

Nem értem, nálam a bárki van bejelölve, tehát a nem regisztráltak is írhatnak, most megint végignéztem a beállításokat, kipróbálom az előreugró ablakot, hátha az jobb.

Otthon Művek írta...

Nagyon kitartó és szorgalmas vagy!
Köszönöm, hogy a múltkori bejegyzésedben felhívtad a figyelmet a Bandanára, én már megcsináltam, hordom is, csak képtelen vagyok lefényképezni, mindig sötétben érek haza, de talán a hétvégén. Ez a rövidített soros cucc nekem új volt, ahogy pedig ott be van mutatva, mármint hogy náluk tök fordítva van, jobb kézen a fonal meg minden... De Barkáéknál rájöttem a nyitjára. Vágj csak bele bátran, olyan profin néz ki a próbakendőd, biztosan menni fog!:)

florentine írta...

Adél, nagyon kíváncsi vagyok a Bandanadra!