2012. március 13.

Kötős tudásomat

kisebb darabokon próbálom továbbfejleszteni, hogy haladjak is, ezért kinéztem a barkás mosirongyokat, de már a szegélyen elakadtam. A Jucuu által kitalált mosogatórongyokat nagyon szép rizsminta keretezi, de nem tudtam úgy megkötni azt a pár sort, hogy ne lett volna benne hiba. 

És hogy miért? Mert a rizsmintában minden pont fordítva van, mint a korábban kötött egyszerű mintákban. A szemek első ránézésre össze-vissza állnak, és erre a szem fordítottját kell kötni. Egy sima, egy fordított, majd a visszáján a simára fordított, és a fordítottra sima kerül.


Az első pár sorban ugyan káosznak tűnt az egész, de szép lassan megláttam benne a rendet. Ha 28 szemből áll egy sor, akkor ez nem is olyan sok. Minden bontást beleszámítva összesen úgy két mosogatórongynyit kötöttem, a másodikat, ami végül el is készült, már öröm volt kötni, ráadásul  az egymás mellett álló sima és fordított szemeket már nagyon jól meg tudom különböztetni. 
Nagyon szép, kissé tömör, aprólékos minta, megéri foglalkozni vele!


És hogy folytassam a sort, kipróbáltam a már begyakorolt minták váltogatását is, na ez se ment olyan egyszerűen, mint gondoltam. A lusta után harisnyát kezdeni még hagyján (az első sorban sima, a harmadikban már fordított sima), de aztán az egy sima, egy fordított patentmintánál már figyelni kellett (és fordított simát kötni), majd a patentminta után minden szemet hátulról vettem le a színén (fordított sima), de itt még csak megfordulnak a szemek és nem látni a mintát, de a következő sorban már igen. Az egyik váltásnál az egész sort rosszul kötöttem le, de a szemeket már én szedtem vissza, ez már egészében az én munkám. 


Nincsenek megjegyzések: