2012. március 10.

Ami ebben a kacagányban megfogott,

az az egyszerűsége. Némi horgolás, egy kis passzé és kész!

Egy színből terveztem, aztán amikor beletúrtam a fonalas dobozomba, a kezembe akadt ez a fonal. Az első vásárlásom volt, remek mamuszokat horgoltam belőle, aztán eltettem. Mivel 10 dkg-os a gombolyag, bőven maradt még belőle. Először azt hittem, a rózsaszín, a mályva és a lila némi bézzsel elég lesz, aztán a fél ujja körül rájöttem, semmiképpen, ekkor elővettem a két zöldet is.


A kezdeti 62 szemet a könyék környékén elkezdtem szaporítani és úgy 25 soron keresztül 72-re szaporítottam, így egészen enyhe ívet kapott. A horgolás része kész, még össze kell varrni, és jöhet a passzé, meg a szemfelszedés. Újabb kötős lecke.



A csíkos dolgok horgolásában a színváltást szeretem a legjobban. Egy újabb szín, és minden megváltozik. A pisztácia önmagában is szép, bár kissé fakó volt, aztán amikor a málna után elővettem, olyan volt, mintha felkapcsolták volna a villanyt. A spenót gombolyagban nagyon sötét volt, csak a boltban tűnt jó ötletnek megvenni, de ezek mellett a színek mellett egészen megszelidült, közben pedig új fényt adott a többi színnek.

Eddig 234 g Dóra fonal, a hossza 118 cm, két szín elfogyott, ami fonal marad, azzal pedig az elejét díszítem.


És a minta, amit kitaláltam hozzá. A telített sorok mind páratlan számúak, erre jó ügyelni a hasonló mintánál.


Nagyszerű darab lesz a késő esti ágyban olvasáshoz, hűvös időben.

12 megjegyzés:

gabi írta...

Nagyon szeretem ezeket a színeket együtt! Nagyon tetszik!

ursa minor írta...

Ó, szuper, csodaszép színek! Alig várom, hogy készen lássam!!! :)

florentine írta...

gabi, két év után megtaláltam a helyét...

ursa minor, hát még én mennyire szeretném látni:)

Hajnalka írta...

Szupeeer ez IS!! Miért kacagány??? Vagy csak nekem új ez a szó? Pléd?????

florentine írta...

Hajnalka, a kacagány egy hosszú téglalap, aminek a két vége össze van varrva, ebből lesz az ujja, olyasmi, mint a boleró.

Hajnalka írta...

Kedves Florentine, köszönöm, ma is tanultam!! Jó munkát ehhez a csodás kacagányhoz:)

wondrlanding írta...

Olyan érzéked van a színekhez! Csuda izgalmas darab!

florentine írta...

Köszönöm Eszter:-)

Jucus írta...

Nagyon érdekelne ennek a mintának a leírása - azt írod, Te találtad ki. Ebből el tudnék képzelni magamnak (20XL-es méretben is:o)) egy kardit vagy mellényt. Segítesz?
Nagyon megköszönném:
Judit.Posch@gmail.com

florentine írta...


Jucus! A minta annyi, hogy a csak erp-ből álló sorok (tömör) és az 1 erp, 1 lsz sorok (laza) sorrendje más. A Fairysteps-en lévő kicsit lazább, az enyém tömörebb. Nálam a minta: tömör, laza (összesen 3×), laza (2×) ez ismétlődik végig és az ujja 1-1-es passzé.
Én a szorosabb fazont szeretem, úgyhogy folyamatosan próbáltam (és elég sokat bontottam). Utólag vontam le a következtetést, hogy a szaporítást már az alkarnál el kell kezdeni ahhoz, hogy lágy íve legyen.
Nagyon jól sikerült darab egyébként, én is tervezem, hogy kötök vagy horgolok még hasonlót.

Jucus írta...

Köszönöm a válaszod, kimásolom a mintát magamnak Word-be! Én is megnézném felvéve is, hogy jobban el tudjam képzelni a végeredményt.

florentine írta...

Jucus, a Színre szín fb oldalra tettem fel képeket, ott megtalálsz:-)