2011. május 17.

A kapor már gyönyörű,

mindenütt kel, haragoszöld és zsenge még egy jó hétig. Aztán már csak ősszel lesz ilyen, ha újra kikel.


A sült túrógombócban pedig az a jó, hogy nem kell se főzni, se sokáig állni hagyni. Sütni persze kell, de az megy nélkülem is. Most sok kaporral, kicsit sósan, kicsit édesen készítettem.


Sült túrógombóc

Hozzávalók a  gombóchoz:
50 dkg túró
1 szikkadt zsemle apróra kockázva
2 evőkanál cukor
1 kávéskanál só
ízlés szerint apróra vágott kapor
1 egész tojás
1 tojásfehérje
pár evőkanál tej

Az öntethez:
30-40 dkg tejföl
1 tojássárgája
1 evőkanál cukor

A morzsához:
zsemlemorzsa
olaj/vaj
cukor

A túrót egy nagy tálba öntöttem, először az apróra vágott zsemlét (a friss zsemle nem előny, azt nehéz apróra vágni) adtam hozzá, majd a tejen kívül minden más hozzávalót. A második tojást felütve a fehérjét a gombóchoz adtam, a sárgáját pedig a tejfölhöz. Nagy doboz tejfölt használok mindig, jó, ha kicsi hiányzik belőle, így elfér a dobozban a cukor és a sárgája.


Ehhez most pár perc szikkadás után 2 evőkanál tejet adtam, nem mindig kell bele, a túró állagán múlik. Kóstolás után adtam még hozzá kevés sót majd gombócokat formáztam a masszából és kivajazott üvegtálba tettem őket. A tál IKEA tál, nagyon sokat használom, se nem kicsi, ne nem nagy (27×18 cm), szerintem hibátlan. Ráöntöttem a tejfölt, majd meleg sütőben addig sütöttem, amíg a teteje enyhe barnás színt kapott.


Miközben sült, megpirítottam a morzsát. A cukrot csak a végén adtam hozzá, de akár el is hagyható, én szeretem, finom ropogóssá teszi a morzsát. Ha van száraz zsemlém, tényleg finomabb a morzsa, de ha nem teszek rá morzsát, úgy is finom. Csináltam már sokkal több kaporral, ez olyan arany középútnak tűnik.


Az eredeti változat Alíz konyhájában olvasható.

Nincsenek megjegyzések: