2011. május 9.

A blokkolást időben kell elkezdeni,

akkor, amikor még nincs is mit blokkolni. Barka Cinegéje egészen más, mint az Esti mese, vagy a Bóbita, ez a fonal tömör és rugalmas enyhe fénnyel. A Cinege 3,5-es tűvel horgolva talán az a méret, amikor még kellően tömött a minta és blokkolással lágyabbá tehető. A Cinegével még nem dolgoztam, nem tudtam, blokkoláskor hogy viselkedik, ezért tettem egy próbát. Külön horgoltam pár sort, éppen annyit, hogy legyen mit kitűzni, tapintani és egy párna hátulján blokkolni.

Balra a blokkolás utáni alakja:


A mintadarab lazább lett, szebben mutatnak a négyzetek és puhább, rugalmasabb a tapintása. Nyilvánvalóvá vált az is, hogy ehhez sokkal több tű kell majd, mint amennyit az All Shawl blokkolásához felhasználtam, a minta sűrűbb tűzést kíván. Az All Shawl szaporításai nagyon jól felosztották a kendőt, nyolcadonként lehetett haladni, itt viszont egy felület az egész, szakaszolásra nincs lehetőség, kicsit nehezebb lesz, de érdemes nekiállni.

A blokkolásról részletesen itt.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Már akartam korábban írni, hogy le vagyok nyűgözve a fonalnevektől: Cinege, Esti mese, Bóbita. Érdekessé teszi azt az embert, aki így keresztelte a fonalakat!

florentine írta...

A Libikóka a legújabb fonal Trónörökös, Kis Vuk, Nyuszifül, Tejbegríz színnevekkel :-)

Unknown írta...

:)