2011. május 22.

Holnap Krisztivel és Timtimivel

nagyi háromszögeket horgolunk, hogy aztán girland legyen belőle. Horgolunk, dumálunk, házat dekorálunk. Kriszti már tanult horgolni, de kb. úgy van vele, mint én voltam a kötéssel, az egy sima, egy fordított vég nélküli gyakorlásában semmi fantáziát nem látva töröltem a memóriámból, Timtimi viszont szokott horgolni, de nagyinégyzettel még nem próbálkozott.

Körülnéztem a blogokon hogy ötleteket merítsek, gyönyörű girlandokat találtam. Sokféle megoldás van, és mindenkié más.

A háromszög lehet egyszínű, mint ahogy Carina csinálta, de ő minden színből, sőt minden árnyalatból csak egyet horgolt, aztán ezeket összehorgolva egy csodálatos szivárványt kapott.

Vagy lehet a színekkel játszani, mit ahogy Alice tette, horgolt egy színből, egy szín három árnyalatából és három különböző színből is girlandot.

No és ott van Loretta girlandja, haladóknak. Hat méter szépség!

A háromszöget ugyan lehet felülről lefelé is horgolni, de mi maradunk a körbehorgolós verziónál.

Meg van még például szív alakú girland is, Lucy egyszínűt horgolt, Julia viszont ezt még körbe is horgolta, nekem nagyon tetszik.

Az összehorgolás is többféle lehet, simán rövidpálcákkal, vagy mint Carina, a négyzetek között láncszemekkel kiegészítve még díszíthetjük is a girlandot. A lehetőségek száma tehát kb. végtelen, de az biztos, jóval több, mint amennyit képesek leszünk megvalósítani.

És egy kis kitérő, mert ezt meg kell mutatnom, annyira szép, a Nähkitz-en a legújabb bejegyzésben igazi nyári, színpompás girland látható. 

Mi most kezdésként maradunk az alapoknál, egyszínű háromszögeket fogunk horgolni, hogy a színváltással se kelljen törődni, egyszínűt, de sokfélét, viszem a teljes Catania és Capri készletemet
 

és hogy tervezgetni is tudjunk, viszem a színmintáimat is. A fényképen a színek egy-egy árnyalattal sötétebbek, mint a valóságban, ami feketének látszik, az csokibarna.


Kísérlet képen horgoltam pár háromszöget. Alcie nagyon jól leírta a blogjában, az ő mintáját követtem. Nagyimintás háromszöget akkor kapunk, ha a sarkoknál a megfelelő számú láncszemmel kapcsoljuk össze a két összetartozó négyzetet. A háromszögeket lehet három és lehet hat négyzettel kezdeni.

Három négyzettel kezdve így néz ki:


A láncszemek száma pedig a következő:
1. sor: 3-3 láncszem minden négyzet között
2-3. sor: 3 láncszem a fordulóba, 1-1 láncszem a négyzetek között
4. sor: 4 láncszem a fordulóba, 1-1 láncszem a négyzetek között

Hat négyzettel kezdve így néz ki:


A láncszemek száma pedig a következő:
1. sor: 3 láncszem a fordulóba, 2 láncszem a négyzetek között
2. sor: 4 láncszem a fordulóba, 2 láncszem a négyzetek között
3-4. sor: 2 láncszem a fordulóba, 1 láncszem a négyzetek között

Holnap tehát horgolunk, én készültem, viszek tűt, fonalat, sütit, remek lesz!

2 megjegyzés:

Tündérlátta írta...

Micsoda színpompa!!!

Unknown írta...

már várom a végeredményről készült képeket!! :)