2012. október 24.

A nyakmelegítőket eddig csak

nézegettem és gyűjtögettem a mintákat, de most már itt az ideje, úgyhogy a tervezgetések után végre tűn van az első. Lesz több is, kedves Barátnőim, idén ne is számítsatok más karácsonyi ajándékra!


Elsőként a Canaletto Cowlt akartam megkötni, aztán az utolsó pillanatban kiütötte a Grey Loop. A mintát nem pontosan követem, és a fonal adottságai miatt úgy sejtem, teljesen máshogy fog kinézni.
Lusta, sima és csupa ráhajtás sorok váltakoznak körben kötve, az enyém nagyságát a fonal határozza meg, két gombóc Lana Grossa Merino fonalam van, 3,5-es tűvel kötve nagyon szépen kiadja a mintát. Még az első gombócot kötöm, ha elfogyott, megkötöm a tükörképét és kész.

Nézzük a többi kedvencet, szigorúan az esélyeseket, de még bármi előfordulhat (az utolsót kivéve ingyenes minta, a pinterestet linkeltem, hogy ravelry regisztráció nélkül is lehessen látni őket):

New Drop Cowl
egyszerűen imádom, vékony és finom, bőven redőző, a fonaltól és a tömegétől függően akár melegíthet is, hosszabb változatban így nézhet ki

Hourglass Cowl
egyszerű minta, duplán tekerhető, tuti meleg is, nem csak szép

Stacked eyelett Cowl
az apró nyakmelegítő általában csak dekoráció, nem melegít, mert nagyon eláll a nyaktól, viszont szép és szerencsére nincs mindig kutyahideg

Jewled Cowl
nagyon érdekes és praktikus ez a hosszú és felében sima, felében csupa ráhajtás megoldás, bárhogy tekergethető, eredetileg apró gyöngyökkel kirakott, de én is gyöngyök nélkül képzelem el

Burberry Inspired Cowl
a kedvenc a csavart mintások közül, sürgősen meg kell tanulnom a csavart mintát

Growing Leaves Cowl
gyönyörű levélminta, idén már nem hiszem, hogy menni fog, de talán!

Stella
nagyon ötletes, a szélesre hagyott passzé egy csodás horgolt csipkével van befejezve, szerintem gyönyörű, minta ugyan nincs hozzá, kicsit dolgozni kell rajt, de kivitelezhető


További sok-sok nyakmelegítő itt, a kedvenc sapkám és a kesztyű, amivel elkezdhetnék kesztyűt kötni, várja a sorát. A sapi praktikus, az kell egy (egy normális, végre!), kesztyűből viszont vagy tizet szeretnék, idén elkezdem, aztán a többi talán jövőre!

6 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

A leveles a befutó! A csavart minta baby easy :-)

MrsYarnart írta...

hű, micsoda gyűjtemény!

florentine írta...

Zsuzsa, a leveles, remélem, még belefér, az ujjgyakorlat lesz. A csavart minta biztos könnyű, ez meg úgy tűnik, az egyszerűbbek közül való, csak még nem próbáltam.

MrsYarnart: köszi:-)

Kósa Márta írta...

Az enyém is készül - a visszatérő kék apropóján, első lesz és egyszerű.Talá egy szép fekete fagombot is készítenek hozzá.

Kósa Márta írta...

Ébenből...

florentine írta...

Ébenből? Hmmm. Szép lesz...

A gombokkal egyébként mindig bajban vagyok, vagy van egy szép gomb, amit nem tudok hova tenni, vagy nem találok megfelelőt. Fa meg nincs is, csak sok-sok műanyag esetleg fém "extrákkal".