2012. október 19.

A krémes sütik legjobbika,

legalábbis szerintem, és úgy 20 ismerősöm szerint a Csíkos süti. Az elmúlt években sütöttem családi alkalmakra, baráti és munkahelyi összejövetelekre, bárhova vittem, mindenhol elkérték a receptjét. A süti finom és rengeteg, ez utóbbi az egyetlen buktatója.


Egy elrontott diós lap helyett úgy két éve sütöttem inkább egy másikat, az elrontott meg (a hígabb tészta miatt laposabb lett kicsit, mint a többi), maradt otthon, harmadolva, szólóban. Azóta elég gyakran készítem így sima hétvégeken.

Az összekevert tészta állaga szerintem akkor jó, ha könnyen teríthető, de nem folyik. Ezt a diós és a mákos esetén könnyű elérni, ha utoljára adagolom a diót és a mákot, a kakaónál viszont a kakaó minősége meghatározó, holland kakaóporból szerintem elég bele kettő is.

Tojásmentes torta változata itt olvasható.

Friss infó: mivel az ecet és olaj már nem elérhető, itt egy másik link, margarin helyett a krémet vajjal csinálom.

8 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Egy-egy lap sütési ideje?
Gondolom a nagy "gázos tepsiben" sülhet, ugye?!

florentine írta...

Márta, 25×38cm-es a tepsim, de lehet a gáztepsi is (enyém 33×33 cm, tehát kb. ugyanaz a méret). A sütési időt csak tippelni tudom sajnos, úgy 10 perc körül van, vékony lap, hamar megvan. Vagy tűpróba kell, vagy ha a közepét megérinted, és érzed, hogy masszív, nem marad nyoma az érintésnek, akkor már jó.

Jucus írta...

Hű, nagyon guszta, én szerintem ki fogom próbálni, mert a család előnyben részesíti a krémes sütiket. Köszi!

aranyperzsa írta...

Tanúsíthatom, hogy nagyon finom! Sokszor készítettem már, mindenféle formában: minden lapot dióval például vagy teljesen sima változatban is, egyszerűen csak liszttel. Mindenhogyan isteni:)

florentine írta...

aranyperzsa, a sima változat bennem is felmerült, de nem próbáltam még ki. azt mivel töltöd?

MrsYarnart írta...

szerintem érdemes lehet kipróbálni a diós után csak mákos lapokból elkészíteni :) mondjuk én a a mákos verziót citromos krémmel tölteném. de akkor ugye, már talán semmi köze nem lenne az eredetihez :) na ezt a csíkos sütit is meg kell egyszer sütnöm!

aranyperzsa írta...

Minden változatot ugyanazzal a grízes krémmel töltök meg.

florentine írta...

MrsYarnart, én kipróbáltam a mákos lapot is, de az nem vált be, mert ennél viszont sokkal finomabb mákos sütiket ettem. valahogy nem állt össze az íze, pl. a bögrés mákos sokkal finomabb. ez a süti a szemre is nagyon hat, tudod, szem-szájnak ingere:-)

aranyperzsa, ezt a simát viszont egyszer ki kell próbálnom!