2012. szeptember 30.

A babagubó nagyon kedves ajándék


lehet, én azonban azt remélem, hasznos is. Első baba és első babagubó, nagy az izgalom...


Minta nélkül, csak a saját fejem után menve alulról kezdtem kötni az Ahama blogjában talált karácsonyi gömb technikájával. Pár sor erőteljes szaporítás után áttértem a soronkénti 4-5 szem szaporításra, 102 szemtől pedig csak körben kötöttem.
Leginkább attól tartottam, hogy a kezdés helyén egy nagy lyuk lesz, mert a próbáknál mindig volt, Mosó Masára váltva viszont egy aranyos kis csücsök keletkezett (a gömbnél nyilván ez sem jó, a gubó alján viszont pont jól mutat).
A csíkozás hirtelen jött ötlet, szabályosat semmiképpen nem szerettem volna. A Topánból újabb csík már nem biztos, hogy kikerült volna (8 gramm maradt), és a két gombolyag Csipkerózsikából is talán egy újabb sorra való maradt.


A körben kötés egyik nehézsége a szép, ugrás nélküli csíkozás, szerencsére az angolul jogless stripes néven sok helyen leírt technika nagyon egyszerű, pár gyakorló sor után már szép az eredmény.


Minta: karácsonyi gömb 102 szemig szaporítva, 
majd körben kötve, a tetején 12 sor passzé (1s, 1f)
Fonal: Barka Mosó Masa, 100% superwash merino gyapjú, 
83m/50g, Csipkerózsika és Topán színek
: 6.00 (zokni- és körkötőtű), 5.00 (passzé)
Súly: 136 g

8 megjegyzés:

Unknown írta...

De helyes lett! :))) Én a felső részénél néhány szemet apasztottam volna, hogy mocorgás közben ne csússzon le. :)

florentine írta...

Köszi! Remélem, a megajándékozott beszámol a tapasztalatokról és a következő már 2.0 válozat lesz. A passzé azért talán kicsit összefogja, meglátjuk....

mágika írta...

Hm, én itt kaptam kedvet mamuszt horgolni, innen inspirálódtam a lovegood-ra, és tőled merítettem ötletet a Holdenre (miközben kötni sem tudtam :)) Kedves "tantónéni" mond nem magyarítanád le ez a sorváltós dolgot?

jótanuló

florentine írta...

mágika, köszönöm a kedves szavakat! a technika lényege, hogy az előző sorból felhúzod a kezdő szemet. ha beírod a jogless stripes kifejezést a googleba, akkor videókat is találsz, ahol folyamatában is látod, így talán egyszerűbb megérteni. pl. ez, de nézzél meg többet is
http://www.youtube.com/watch?v=_PjA0IR0MOU

muzsi írta...

sajna ezt a leírást most én sem értettem, és a képek sem segítettek. megyek, nézem a videót :) sok technika van, amit én kötök, ahhoz egyik ismert sem igazán tetszik (vándorlós, első szem átemelős...)

florentine írta...

muzsi, szerintem nézzél meg többet is és próbáld is ki.
az új dolgokat én is mindig csak akkor értem meg, amikor csinálom, ez úgy a negyedik sornál esett le.

mágika írta...

Na, majd próbálkozom. Én is úgy szoktam, fogok valami "gyakorló" fonalat és addig kergetem magam az őrületbe míg meg nem világosodom. Ez általában nem ugyanaz a nap :) Minden mintával ezt csinálom :)

Unknown írta...

Ez nagyon cuki lett! Kéne még egy ötödik baba, hogy kipróbálhassam... :))