2012. június 21.

A sváb kovászos uborkában

kenyér helyett szeletelt krumpli van, az íze nem különbözik a hagyományostól, de az uborka roppanós marad és a leve nem penészedik, nem hártyásodik a bolti kenyértől. Tavaly az első adag tíz perc alatt fogyott el.


Az uborkát megmostam, a végeit levágtam és hosszában kicsit bevagdostam. Alulra került a megpucolt, felkarikázott krumpli fele, rá az uborka, majd a krumpli másik fele. Két közepes krumpli elég a háromliteres üvegbe. A tetejére egy kisebb csokor kaprot tettem, felöntöttem vízzel és sóztam. A recept egy evőkanál sót ír literenként, én ennél kicsit kevesebbel csinálom. Általában teszek bele fokhagymát, babérlevelet, borsot, mikor hogy.

Az időjárástól függően két-három nap alatt érik meg, akkor átszűröm és dobozban tárolom a hűtőben annyi lével felöntve, amennyi ellepi. Behűtve finomabb és így már nem érik tovább. A minőségét leginkább az uborka határozza meg, friss és roppanós legyen, fonnyadt, keserű vagy üreges uborkából nem lesz jóízű így sem.

9 megjegyzés:

GumiPók írta...

Köszi, kipróbálom! :)

Zsuzsa írta...

Ha nyár, akkor kovászos uborka :-)az első adag már majdnem elfogyott nálam, akkor ez lesz a következő, amit kipróbálok!

florentine írta...

Eszter, Zsuzsa, remélem, ízleni fog!

Timi írta...

az íze így ugyan olyan mint kenyérrel? az hogy milyen fajta a krumpli számít? Éppen most akarok kovszolni:-)))

florentine írta...

Timi, a fajta nem számít és az íze legalább ugyanolyan:-) A krumpli ne újkrumpli legyen, a piacon most is kapni ókrumplit, én azzal csináltam, mindössze ez a lényeg. Bár még pár hét és az idei is jó lesz.

MrsYarnart írta...

hogy mik vannak! soha nem hallottam ilyesmiről, erre csak tótok meg románok laknak :) de ezt biztosan kipróbálom én is!

florentine írta...

szerencsére e-mailben terjed:-) ez nekem annyira nem volt meglepő, most olvastam viszont, hogy meggylevélből is készítenek. na azon már én is elcsodálkoztam.

wondrlanding írta...

Ez kell nekem! Imádom!

florentine írta...

Viheted:-)