2012. augusztus 8.

Köszönöm a díjat

 Arszinak, íme a 11 dolog magamról, és a 11 válasz Arszi kérdéseire.



  1. Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
 2. A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
 3. 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
 4. 11 embert meg kell jelölni és linkelni
 5. Nincs visszaadás/visszajelölés


11 dolog rólam:
1. Hiányzik az olvasás. Amióta horgolok és kötök, nagyon kevés időm marad rá. Azt hittem, idővel össze tudom egyeztetni a kettőt, de még nem sikerült. Korábban sokat olvastam, manapság örülök, ha havonta egy-egy könyvet elolvasok.
2. Évek óta szeretnék articsókát a kertben, de sehogy se jön össze. Amikor végre szépen kikelt, és elkezdett megerősödni, egy éjszaka alatt felfalták a csigák.
3. Nincs kedvenc könyvem, színem, ételem, stb. Sok könyv van, amit nagyon szerettem olvasni, szerintem minden színnek van szép árnyalata, és nyáron eszembe se jut, hogy bejglit süssek, pedig nagyon szeretem.
4. Három hét szabin voltam nemrég, és az agyam két nap után teljesen kikapcsolt. Nagyon élveztem, kicsit olyan volt, mint a lebegés. 
5. Vonz a házi barkácsolás. Néhány hete kifestettem a konyhát. Nagyon izgultam, hogy milyen lesz, de elégedett vagyok az eredménnyel, úgyhogy idén jöhet még az előszoba, aztán jövőre talán bővítem a repertoárt. Szeretnék egy-két bútort is felújítani, de ahhoz még össze kell szednem a bátorságomat.
6. A munkahelyemen ebéd közben egy református templom tornyára látok. Néhány éve felújították, azóta nézegetem, de még most is minden héten rácsodálkozom, gyönyörű lett!
7. Szeretem a szép üvegeket, amikben lekvárt tudok tölteni vagy praktikusan használható a konyhában. Ebben az üvegben például (alsó kép) mindig a lekvárok maradékát tárolom és van egy nagyobb üvegem, amiben a cukkinis paradicsomszószt és más hasonló ételt. Kedvenc kolléganőm néha meglep néhánnyal, mindig nagyon örülök neki.
8. A kötőtűnél nekem a legfontosabb, hogy legyen hegye!
9. Általában elhagyom a bevásárlólistámat. Nem értem, ez hogy lehet, de ez van.
10. Szeretem a skandinávokat. Nagy rajongója vagyok a Pettson és Findusz sorozatnak és tegnap kezdtem el Janne Teller Semmi című könyvét, azt hiszem, a kedvenceim közé fog tartozni. Olvastam néhány könyvet a Skandináv krimi sorozatból is, és van egy sütis könyvem Ellenállhatatlan édességek címmel.
11. Nehezebb volt összeszedni ezt a 11 dolgot, mint sejtettem.

Arszi kérdései pedig:
Miért ez a blogod neve? Jó ötletnek tűnt... 
Tea vagy kávé? Mindkettő! Reggel egy tejeskávé, télen meleg tejjel, nyáron szinte jegesre hűtve, tea főleg téli estéken, legalább két csésze. 
Hova szeretnél eljutni a világon? Szeretném keresztül-kasul bejárni Európát. 
Kedvenc állat? Ami van? Macska. Egyébként pedig talán a zsiráf, vicces és aranyos, természetes élőhelyén pedig fenséges.
Mit főztél utoljára? A reggeli kávé számít? Ha nem, akkor paradicsomszószt.
Mi az utolsó alkotásod amit befejeztél? A tanbagoly.
Milyen nyelven beszélsz vagy szeretnél megtanulni? Nagyon szeretnék jól beszélni angolul, dolgozom az ügyön, de nagyon lassan megy, és hát a beszéd, persze az a legnehezebb. A spanyol nyelv felé csak kacsingatok, majd egyszer...
Mi volt a jeled az óvodában? Erre sajnos nem emlékszem.
Van kedvenc évszakod? A tavasz és az ősz között nehéz választani, de talán az ősz színei még a tavasz színeinél is jobban elvarázsol.
Éjjeli bagoly, vagy álomszuszék vagy? :) Éjjeli bagoly.
Félsz a pókoktól? Nem, félni nem félek, de azért nagy haverok se vagyunk. 

Továbbadni a stafétát nagyon nehéz, már sokan megkapták a díjat, úgyhogy én az olvasóimnak szeretném továbbadni, akinek van kedve, áruljon el magáról valamit, bármit, engem minden érdekel!

7 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Huh, nagyon megleptél, mert egy csomó olyan dolog van benne, amit én is írhattam volna!
- Olvastad Ditte az ember lánya-t? Fájdalmasan szép történet Észak-kelet Dániában játszódik, és amikor olvastam olyan szerelmes lettem Dániába, hogy minden sejtem oda vágyódott (és hála Istennek el is jutottam Dániába :-) Másik nagy kedvencem egy gyerekkönyv, Britta kiönti a szívét, két tini lány levelezik.
- egyik kedvenc dütim a bejgli :-)
- jövő nyáron egy filléres-hátizsákos európai túra? :-)
- én is küzdök az angollal, egyenlőre ő áll nyerésre :-(

florentine írta...

Zsuzsa, nem olvastam, de láttam a blogodon, beszerzem. A levélregényeket meg mindig is szerettem, úgyhogy azt is. A túra ötlete nagyon tetszik, addig meg küzdünk az angollal! Hm. Új célok:-)
A Grecsónak van valami tárcanovellája, be akartam linkelni, csak nem volt időm megkeresni, miszerint a bejgli nyári étel és a balatoni nyaralásra vittek egy szép adagot. Nagyon kedves történet, nem a bejgli körül forog, de fontos szerepet játszik a süti. Nem akarom lelőni a poént, ha megtalálom, belinkelem.

Zsuzsa írta...

A könyveket szívesen kölcsönadom! A Britta egy délutáni olvasmány, a másik nekem hosszabb ideig tartott, mert volt h órákig forgattam, az olvasottakat!

Pantu írta...

Érdekes, majdnem mintha én írtam volna. :-)))
Olvasás - pipa
Nincs kedvenc, de sok könyvet, színt, ételt szeretek - pipa
Lekvárosüveg gyűjtés!!! - pipa
Kötőtűnek legyen hegye - pipa
Tejeskávé ivási szokás - pipa
Nyelvi helyzet - pipa (Kötés-horgolás, olvasás mellé nekem momentán nem hiányzik a nyelvtanulás)
Ősz, tavasz - pipa

Arra a Grecsó-írásra én is emlékszem! Szeretem azokat az írásait. A Nők Lapjában volt tavaly, tavalyelőtt talán...

MrsYarnart írta...

pantu, ha nem lennénk hasonlóak, akkor most nem itt olvasgatnánk :D szóval ez akár - nagy vonalakban - rólam is szólhatna...

florentine írta...

Zsuzsa: köszönöm a könyveket!

Pantu, akkor van még ember rajtam kívül, aki hidegen issza nyáron a kávét? Mert volt, aki nem is értette, hogy lehet úgy meginni:-)
(A jegeskávé persze más, az szerintem már desszert kategória).

Grecsót keresem, keresem, úgyhogy valamikor hozom - valamilyen formában:-)

MrsYarnart, igen, ez a lényeg!

florentine írta...

és azért, mert nem jelöltem meg név szerint senkit, nem azt jelenti ám, hogy nem vagyok kíváncsi másokra, csak a 11 nagyon sok, és sokan megkapták már, de még nem válaszoltak, úgyhogy én kíváncsian várom és olvasom mindenkiét!