2012. augusztus 18.

Ezek készülnek

mostanában. Lassan haladok és nem mindegyik sikerül, de mindegyikből tanulok valamit.


Ebből táska lesz. Olyan biztos nem, mint amilyet elképzeltem, mert már látom, ahhoz kevés a fonal, de az arányok sem stimmelnek (az alapja túl nagy lett, 10×16 cm), úgyhogy valószínű visszabontom az egészet.


A picike bagoly akart lenni, de ahogy elnézem, nem lesz. A táska korábbi, azt 4.5-ös tűvel kötöttem, a nemezeléshez túl szoros lett, a baglyocskát 6.0-os tűvel kötöttem és nagyon biztatóan nézett ki, de ennél is nagyobb tű kellett volna, hogy szépen nemezelődjön. Ezt most félreteszem, aztán ha egyszer hímzőtűt veszek a kezembe, kidíszítem, talán egy pici tároló lesz belőle.


A szilvás süti viszont tökéletes lett! Hedonism receptjét használtam, fél adag elég a 28 cm-es tortaformához, a tészta most mák nélkül készült. A szilvát nem, csak a kihűlt tészta tetejét cukroztam, hogy a levesedést elkerüljem, így viszont keményítő sem kellett hozzá. Eredetileg fahéjas cukorral akartam megszórni, de aztán olyan fantasztikus illata volt, hogy letettem róla.


2 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

nem tudtam, hogy a nemezeléshez nagy tű kell. egyszer szívesen kipróbálnám ezt is. nemrég fedeztem fel a környéken ehhez való fonalat. a szilvás sütid fantasztikusan néz ki, és most fedeztem fel a fordított szilvatortád is, az már biztos, hogy hamarosan elkészítem mindkettőt!

florentine írta...

MrsYarnart, nagyon nagy tű kell, ehhez talán 8.0-as lenne jó. 6.0-os volt a legnagyobb, amit venni tudtam, de nem elég hozzá, pedig szép laza lett a kötésképe.

a két recept között nincs nagy különbség, talán a robotgép, az előzőt csak össze kell keverni, ennél viszont habosítani kell a vajat és a cukrot. mostanában erre szavazok, de a másik is nagyon finom.
gyorsan fogy és nem nagy adag, remélem, még időben szóltam:-)