2015. június 6.

A június a virágok ideje,

bő a választék. Van, amelyik bimbós, ami éppen virágzik, és ami elvirágzott.  

 

A törökszegfűt érdemes volt kétszer egyelni, dús, illatos és pompás. Az estike a felásott részeken olyan sűrűn hajt, hogy összefüggő gyepet alkot. Néhány bársonyvirág dús zöldjét gondosan leette valami, úgyhogy most egy cérnavékony száron a hatalmasnak tűnő fej megtörten kókadozik. Fura, a virágot nem kérte. Az épen maradtak viszont már hozzák az újabb bimbókat. Most kezd nyílni a levendula, rá se fér a képre, akkora.


A paprika szép, a kiültetés után kezd magához térni (meg nem viselte, de meg se mozdult eddig). A paradicsom elvesztette az alsó leveleit, de a hosszú, felkopaszodott száron már kiütköztek a friss hajtások. Öntözöm, tápoldatozom és drukkolok, hogy minél több megmaradjon. A szárzeller növekedik ugyan, de ha nem húz bele, maximum a levelét lehet rágcsálni.
Növekedésnek indult végre a tavasszal halódó zsálya tövében legyökeresedett hajtás. A kert naposabb részére került, talán ott majd jobban érzi magát. Ez a kék kis virág meg az egyik kedvencem, de a nevét sajnos nem tudom.


A ribizli már pirosodik, hamarosan lehet szedni (fent a törökszegfű mellett). Szép a málna és a szeder is, most úgy tűnik, rengeteg lesz a bogyós idén. A Rajnai törpe felszedve (sőt, az utolsó szemig meg is ettük), a Zsuzsi következik (abból jóval több van, kerül a mélyhűtőbe is). A hagyma alakul, az epret unásig lehet szedni.

Hiányzik a mák. Tavaly nem vetettem, mert olyan sok maradt előző évről, mostanra persze elfogyott, és a bolti ízét már furának érzem, úgyhogy ugrásra készen várom, mikor ültethetem, de a bejglibe bizony venni kell majd.

7 megjegyzés:

salamka írta...

De ügyes vagy !!!!!!!!

Névtelen írta...

Kedves florentine,
ami a bársonyvirág zöldjét felfalta, az a meztelen csiga. Azt hiszem, nem is akármelyik, hanem az a fajta, amelyik csak 0,5-1 cm-es, és nappal elbújik a növények meg az ágyásszegélyek alatt, sőt a növények lombja között is, és csak naplemente után jön elő. A csiga és a bársonyvirág összefüggéséről még sehol sem olvastam, viszont a tapasztaltabb hobbikertész ismerőseim mind tudtak róla, és egyöntetűen meg is "nyugtattak", hogy jobb, ha lemondok a bársonyvirágról, mert a levele egyenesen VONZZA!!! a meztelencsigát. :((( Úgyhogy a természetes tetűriasztásról ennyit, bár azt talán érdemes lehet kipróbálni, hogy körülszórod fahamuval a még ép töveket. Azon állítólag nem megy át a csiga.
Üdv,
Juli

florentine írta...

salamka, köszönöm szépen :-)

Juli, ez nagyon elkeserítő! Most akartam bevetni, mert annyi jót olvastam róla és szép is. A nagyobbikból bőven volt tavaly, most (gondolom) a kevesebb eső miatt csigából is kevesebb van. Hangya van bőven a közelében, de úgy gondoltam, talán nem az pusztította így le.
Köszönöm Juli, majd figyelem, meg lemondok róla :(

Névtelen írta...

Ezt a cikkeket találtam az ügyben, itt említést tesznek a csigák vonzalmáról is: http://www.kertvarazsmagazin.hu/index.php/noevenyvedelem/1916-vedekezzuenk-a-kartevkkel-szemben-termeszetes-uton

Amit pedig a csigák ellen általában ajánlanak: összetört tojáshéj, fahamu, kávézacc és rézdrót (!) a tövek köré (hogy ebből melyik hatékony és melyik a kuruzslás, azt nem tudom); földbe süllyesztett sör-medence, amibe belefulladnak; összeszedegetés és tömeges kivégzés; lesózás (ami csúnyán öl, takarítani kell utána, és rosszabb esetben a talajt is tönkreteszi); indiai futókacsa-bérlés (azok falják a csigát); csigabúvóhelyek felszámolása ... Szóval minden, ami sajnos sokszor semmi.
Nekem kicsi a kertem, úgyhogy egyszerűen csak összeszedegetem és a kukába dobom őket, és lehetőleg olyasmit ültetek, amihez nem vonzódnak. Ennek ellenére sosem fogynak el, mindig találok belőlük, ha nem is sokat. (Valószínűleg a komposztban szaporodnak.)
Remélem, sikerül alkalmas módszert találnod ellenük!
Juli

florentine írta...

Ültessük körbe a ágyást bársonyvirággal, hogy azt egyék le a csigák, ne a többit??? Végül is ez is egy módszer a védekezésre, de én pont nem áldozati báránynak szántam szegényeket.
Ezeket a trükköket egyébként nagyrészt ismerem, némelyiket használom is (a kávézaccot pl. évek óta külön gyűjtöm, bár azt kétlem, hogy a csigákat elűzné), de csigám még mindig van. Mindegy, idén sokkal jobb a helyzet mint tavaly a sok esőben. (Én is a kukázásban hiszek egyébként, ami szembe jön, annak mennie kell...)
A futókacsa-bérlésen nagyon jót nevettem, mármint a bérlésen, de lehet hogy most akkor vállalkozást indítok és NÁLAM lehet bérelni is a futókacsát :-)

aarkus írta...

A törökszegfű nagy kedvencem. Gyönyörűek a virágaid.

florentine írta...

köszönöm aarkus :-)