2014. május 27.

Kiültettem

a maradék paradicsompalántákat és egy kivételével (annak a fejét letörte valami) szépen meg is eredt mindegyik. 


Ez a hajlítható tároló nagyon jó szolgálatot tesz, szállításra, öntözésre egyaránt bevált. A Tescoban 800 forint körül van, ha arra járok, veszek még egyet. Vagy kettőt, de komolyan! A nagy változata (itt írtam róla) tavaly egész nyáron kint volt a kertben, nagyon jól bírja a strapát.
 
A mák talán kiheveri a megpróbáltatásokat. Még egy hónap, és zörögnek a szemek a gubóban.


A krumplit kicsit megtörte a vihar, de hamar kiheverte, szépen bokrosodik.
 

Az eper idén bőséges termést hoz. Ezt mind a régi ágyásról szedtem (itt mutattam, második kép), négy éves telepítés és olyan sűrű, hogy összeborulnak a levelek, de rengeteg van rajta.
 

Még zsenge, de friss fogyasztásra már szedhető a fokhagyma is. 

6 megjegyzés:

Monika írta...

Micsoda kincsek vannak a kertedben!!!!!Én nálam még szinte semmi termés nincsen.

Zsuzsa írta...

Csodálattal nézem a kerted javait!

Timi írta...

Ilyen dézsám nekem is van csak én a mosott ruhát viszem ki benne a kertbe teregetni :) Eszembe sem jutott, hogy erre is jó :) Bár nálam nincs ekkora kert. Paradicsom update:)mind megvan és fejlődik :)Bár virágot még egyik sem hoz. Gyönyörű az epred, mi lesz belőle?

florentine írta...

Mamka, nemsokára lesz, ez mind hegyen van, délkeleti oldal, ott azért jobb a klíma.

Zsuzsa, köszönöm szépen!

Timi, ez szerintem mindenre jó, de ha már kerti, akkor máshol nem használom. A paradicsom még nekem se virágzik, de én most annak is örülök, hogy megvannak. Az eperből dzsem lett :-)

Jucus írta...

Jó ötlet ez a Tesco-s kosár, megnézem én is! A Te mákod olyan szépséges lila! Az enyém fehér-lila, láttad már? :o) Már egy hónap múlva "kész" lesz a mákocska?! Gyönyörű az epred, befőzöd vagy más sorsra szánod? Az én eprem is gyönyörű az idén, pedig csak az ősszel telepítettem, örülök neki.
Nagyon szép a fokhagymád, mi még nem szedtünk fel belőle...megnézem, milyen :o) Köszi a kertes beszámolód megint!

florentine írta...

Jucus, a mákból is biztos van többféle, én ezt kaptam, csak annyit tudok róla, hogy őszi. Láttam :-)
Igen, tavaly június közepén lehetett betakarítani, idén állítólag előbbre járunk. Igen, az epret befőztem.