2014. május 7.

Április közepén adtam egy újabb

esélyt a cukkinipalántázásnak', és 15-én vetettem két csomag (egy hagyományos és egy gömbcukkini) magot, felét tejfölös vödörbe, felét szabadföldbe. A vödrös nagyon gyorsan és szépen csírázott, úgyhogy április végén ki is ültettem. Pénteken még szép volt (ekkor készült a fotó) és mind megeredt, aztán jött a vihar, és alaposan megtépázta. Még nyitott kérdés, hogy hány palánta élte túl.

  
A szabadföldi viszont a múlt héten bújt csak ki, a vihar idején egy-egy tejfölös vödröt borítottam rá, átvészelte.


A rebarbara legnagyobb leveleit leszedtem, szellősebb lett, így már az apró levelek is tudnak nőni. Szedéskor arra kell ügyelni, hogy a levélnyelet tőből szedjük ki.


A borsót szerencsére sem a hideg, sem a szél nem tépázta meg, szépen virágzik. 
 
Kiültettem pár paradicsompalántát a kertbe, és remélem, a hétvégén a többit is ki tudom vinni a hegyre. Vagy nem, mert hasonlóan vacak időre számíthatunk, mint volt. 


Szépen hajt az Új-zélandi spenót, már nagyon várom hogy szedhető legyen, és ígéretes a krumpli is, fent a korai a legszebb. A háttérben a mák, hatalmasat nőtt, már bimbós, sem a szél, sem a hideg nem tett kárt benne.
 

' pár éve ki se bújtak a magok, ma se tudom, mi volt a hiba

6 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

ügyes gazdasszony vagy, és lelkesítők a leírásaid, főleg ezek hatására lángolt fel bennem újra a kertészkedés szenvedélye!

florentine írta...

Éva, de jó ezt olvasni, köszönöm szépen!

Unknown írta...

Irigykedem az új-zélandi spenót miatt, az enyém a füle botját sem mozgatta... :( A borsóm pedig még nem virágzik ;)

Juhmeli írta...

Mekkora már a mákod! Nekem még picik, 10 centisek, amiket az elvert ősziek helyett vetettem, a héten ritkítom őket. Meg betöltöm a krumplikat. Kabakosból még semmit nem tettem, babbal csak halvány próbálkozás volt, de nem bújt ki. Palánta mind poharakban. Haj, mennyi minden van még vissza!

florentine írta...

Enikő, no para, ezek lesznek :-)

florentine írta...

Meli, a mák őszi vetés! A mák tavaly gyönyörű volt, a bab katasztrófa. Mikor mi jön be. Lutri :-)