2012. november 6.

A hűvös reggeleket tartalmas reggelivel

ellensúlyozom, mostanában jobban fogy a kenyér, mint nyáron és persze kell rá valami krém is. A jól bevált régiek mellett van néhány új, amit ki lehetne próbálni.

Ami nagyon bevált:
  • még nagyon szép a rucola, a múlt héten is csináltam egy adag pestot, most friss dióval, nagyon finom, remélem, ebben a szép időben még tudok szedni
  • Limara tonhalas szendvicskrémje a hal kategória nyertese
  • a lesütött máj az Ecet és olajról, és az ebből készült májkrém, hiába sok, mindig elfogy
  • a töpörtyűkrém (hú de régen ettem!), ilyesmi, csak tejföl nélkül
  • juhtúróból készült krém (csak simán a juhtúró és a tejföl kikeverve is finom, ha van, teszek bele zöldfűszert, sót nem, mert a juhtúró elég sós)
  • a fehérbabos krémről ódákat tudnék zengeni, ha pépesre van turmixolva, akkor tényleg nem mondja meg senki, hogy miből van, ez egy új dimenzió, én sima pirítóssal szeretem, a crostini nekem már sok hozzá
  • a tökmagolaj friss tubicára csorgatva


Amit ki kellene próbálni:
  • a legrégibb talán a hummusz, a tahini volt a hiányzó elem, de már a házi változathoz is van recept, erre tényleg nagyon kíváncsi vagyok
  • a tojáskrém rengeteg változatban létezik, a Mézesmadzagon ez az uborkás, kapribogyós változat tetszett meg
  • a fetát nagyon szeretem, eddig csak tejföllel és sok-sok bazsalikommal kevertem, ez a krém egy kicsit összetettebb, ha mindent nem is teszek bele, de valami hasonló nagyon jó lenne a reggeli pirítósra
  • rillette, vagyis francia húspástétom, a kedvenc francia szakácskönyvemben régóta nézegetem a receptet, de pl. a Zsúrkenyéren is van hasonló



Az októberi Gasztrotúra listám pedig:

(5) kipróbáltam egy új vaníliás kifli receptet, de inkább visszatérek a régi receptemhez, azt viszont hozom, ha újra megsütöm, mert én nem sodrom, hanem szaggatom, sokkal gyorsabb

(6) a vargabélest anyukám emlegette mindig, milyen finomakat evett gyerekkorában a barátnőjénél. eddig néhány felejthető kísérletet tettem ez irányba, ezt a receptet meglátva viszont éreztem, hogy alakul, és tényleg, ez anyukám szerint is AZ!

(7) a csokis s'mores nálam a mályvacukor miatt került fel a listára, gasztroműsorokban igen lelkesen mártogatják forró csokiba, grillezik, kíváncsi lettem. egyszerű és gyorsan elkészül, kicsinek tűnik az adag, de éppen elég. mályvacukor kipipálva.

(8) eddig a buktát általában felesbe csináltam, felébe túró, felébe szilvalekvár került, Limara túrós batyuja után viszont azt mondom, a bukta lekváros, a túró viszont batyuba való


4 megjegyzés:

Otthon Művek írta...

Ó Istenem, mennyi finomságot hordtál itt össze! Tényleg így van, minél hidegebb és sötétebb van, annál inkább kell az embernek az ilyesfajta kényeztetés:)

florentine írta...

:-DDD

Maris írta...

Hű, kajaidő közeledik! Én is nagyon szeretem ezeket a kenceficéket!
Csináltam egyszer szendvicsezős bulit, akkor ha jól emlékszem, a tojáskrém meg a tonhalkrém mellett még sonkásat meg kolbászosat is kutyultam.
Ez nem volt túl bonyesz, mert mindkettő úgy készült, hogy vajjal összemixeltem (csak a kolbászt nehezen viszi a botmixer).

Meg a múltkor kikísérleteztem a Creme Bonjourt házilag: túró, kicsi tejföl, és meg lehet csinálni a kapros-uborkás, vagy akár a tormás változatot is.

florentine írta...

ja, a kolbászt jó hogy írod, arról meg is feledkeztem! nálunk lehet venni nagyon puha kolbászt, abból még kézzel is ki lehetne keverni (nem üzletlánc, kisbolt, tele füstölt hússal, kolbásszal, hurkával, disznósajttal)