2012. november 24.

A csoki egy egészen más világ,

tudomány vagy boszorkányság, döntse el mindenki maga. Én pár kísérlet után beláttam, vagy komolyan elkezdek foglalkozni vele (néhány könyv, szakblogok, sok gyakorlás), vagy távolról csodálom. Utóbbi mellett döntöttem, így nekem marad a forró csoki és talán a csokitallér, ha végre megcsinálom.

A recept Joanne Harris A francia konyha című szakácskönyvéből van, kicsit csípős, kicsit fűszeres, pont így szeretem.


Vianne fűszeres forró csokoládéja

hozzávalók:
4 dl zsíros tej
10 dkg csokoládé (a minősége meghatározó)
1 csilipaprika félbevágva és kimagozva
fél rúd fahéj (nálam egy kis szerecsendió)
1/2 vaníliarúd hosszában félbevágva
cukor ízlés szerint

a díszítéshez:
tejszínhab
csoki vagy szerecsendió reszelék

A fahéj helyett én szerecsendiót használok, és a vaníliából is elég szerintem egy kis darabka. A zsíros tej egy francia számára valószínűleg más minőséget jelent, mint nálunk, úgyhogy én mindig löttyintek bele egy kis tejszínt.
A tejet összemelegítem a csilivel, a darabka szerecsendióval és a vaníliával, majd kicsit állni hagyom. A csilire mindig ügyelek, kiszámíthatatlan, van hogy teszek még hozzá, van hogy gyorsan kiveszem. A tejet pár percig állni hagyom, majd kiszedem a fűszereket és újra felmelegítem. Hozzáadom a felaprított csokoládét és addig keverem, amíg a felolvad.
Csészékbe töltöm, tejszínhabbal és frissen reszelt szerecsendióval díszítem.

7 megjegyzés:

Jucus írta...

Tényleg egy külön szakma, külön világ, én a Csokoládé című könyvéből jöttem rá...de naaagyon érdekes világ...szívesen elmerülnék benne!

florentine írta...

Hát Jucus, én is elmerülnék ám szívesen :-)

Niki írta...

Hű, ez a forró annyira istenien hangzik (az pedig hogy Joanne Harristől van a recept nagy-nagy plusz, mivel imádom a könyveit!). El is raktározom magamnak a receptet, és szerintem hamarosan ki is próbálom.:)

florentine írta...

Niki, nagyon jók a szakácskönyvei, én csak úgy, lapozgatni is nagyon szeretem őket, a képek csodásak! A receptek nagy része simán kivitelezhető, pl. a hagymaleves szerintem gyógyszer.

MrsYarnart írta...

szerintem is a csilis csoki a legfinomabb :)

Maris írta...

NEMMONDOD, hogy ez egy összegyűrt műanyagpoharat formázó porcelánbögre/pohár????? Ez nagyon nagy!!!!

Egyébként szerintem narancsos forró csoki rulez!

florentine írta...

De igen Maris, ez az! Na milyen barátnőm van?!

Narancsot én is teszek bele néha, akkor kicsit visszafogom a fűszerezést, tényleg finom!