2012. november 10.

A megfelelő kötötűméret megtalálása

nem mindig egyszerű, pedig a végeredményt alapvetően befolyásolja. Ehhez a fonalhoz 2.5-3.0 az ajánlott méret, a nyakmelegítőt pedig 3.5-ös tűvel kötöttem, végül mégis túl szorosnak találtam és lebontottam.

Szép volt ugyan a kötéspróba és a készülő kötemény is, de végig ott motoszkált bennem, hogy valami nem egészen jó. Megkötöttem szinte az egészet, mire rájöttem, hogyan tudnék javítani rajta. A tanulság, hogy ezentúl az ajánlott tűméretet kevésbé veszem szigorúan. Most 4.0-es tűvel kötöm, sokkal puhább és lazább, hihetetlen, hogy egy ilyen apró váltás után milyen nagy a különbség! Persze az is számít, hogy ez nem pulóver, csak egy nyakmelegítő lesz.


A dolog jó oldala, hogy a 12 sor mindegyikén 130 ráhajtást kötöttem, és mind hibátlan lett, kezdek ráérezni, hogy működik! Ha elcsúszik a tűn a szem, már azt is át tudom venni (ilyenkor nálam a hátsó csomó csúszik előre és zavar be).

Ezen felbuzdulva az Elanor mintáját vettem alaposan szemügyre és teljesen meglepődtem, hogy ez a szépséges minta milyen egyszerű!
Egy aprócska dolgot nem értetettem, miért azt írja, hogy a két szemet hátul veszem össze (k2tog through the back loop), hiszen én mindig így csinálom. Megnéztem a Barka Kötősuliban, és lám, alapvetően elöl kell összevenni a két szemet (k2tog), ha hátul kell, azt külön jelölik. Önállóan alkalmazva ez semmilyen problémát nem jelentett, az Elanornál viszont ez az apró különbség adja ki a mintát.

Azon már túl vagyok, hogy két sima és két fordított van, és ezeket nem szerencsés keverni, de hogy a két szemet összevesz is kettő?! Remélem, csak kettő!

A képen alul az új első szálas ráhajtás (első szálas simával), felül ahogy én tanultam, hátsó szálas sima,és hátsó szálas ráhajtás. Így este ilyen a fotó.



Hátsó szálas ráhajtás

2 megjegyzés:

Ahama írta...

Pont ez a jó a kôtésben, hogy minden pici részlet, iràny, elhelyezés szàmít és màs-màs variàciót ad ki. Egyébként unalmas is lenne, nem ? ;)
Klassz a minta!

florentine írta...

Ahama, engem elbűvöl ez az ezernyi technika :-)