2012. április 14.

Nagyon szeretek takarót horgolni,

de elég nehéz eldönteni, hogy a sok-sok jó ötlet közül éppen melyiket valósítsam meg. Színeset és hullámosat szerettem volna mindenképpen, aztán amikor megláttam ezt a kötött változatot, tudtam, hogy megtaláltam a megfelelőt! A cél, hogy a takaró se lányos, se fiús  ne legyen, mert a baba a napokban várható, de még nem tudjuk, hogy kislány lesz-e, vagy kisfiú.

A Kabala szinte minden színéből van otthon egy-egy gombóc, és amikor elővettem a fonalakat, kiderült, hogy az árnyalatok szinte azonosak. A Púder az egyetlen, ami kicsit kilóg, ott valami erősebb málnaszín kellene, de a Gilicéből ezt az egy gombócot nem akartam beletenni, így maradt a Púder. A Violával és az Ametiszttel kezdtem, így először a lányosabb szakaszt horgolom, de a Curry, Palacsinta, Tengerszem és Fjord olyan jól kiegészíti ezeket a színeket, hogy végül szerintem egy nagyon színes, kislányhoz, kisfiúhoz egyaránt illő takaró lesz a végeredmény.


A Púder gombolyag kicsit bezavart, hiányzott már a gombócból, úgyhogy itt elgondolkoztam, hogy a csíkok ritmusán változtatok. A szimmetriát mindenképpen meg akartam őrizni, és ha hiányzik, akkor már csak a rövidebb csík maradt, a méret megtartása miatt viszont a Curry színt kellene megnövelnem ugyanolyan mértékben, amilyen mértékben a Púdert és a Palacsintát csökkentettem. A problémát az egygombócos vásárlás okozta, Curryből is csak egy gombócom van, és a képen látható maradék fonal nem sok mozgásteret ad. A fantáziám beindult, de a fonalak jelenleg nem rendelhetőek, így maradt a drukk, végül aztán elég volt a Púder is.

A Szeretetvarázs takaróhoz képest a mintán annyit változtattam, hogy az egyes szakaszok között tíz-tíz pálca áll, ezért a hullámok jóval szélesebbek, egy-egy csík pedig tizennégy sorból áll.

A csíkos munkák legizgalmasabb része, amikor az egyik szín után jön a másik. Az első pár szem nagyon furcsa, hiszen a vastag csík után a megkezdett sor furcsán hat,


aztán elkészül az első sor, és sorba a többi, a színek egyre inkább kiegyenlítik egymást. 


Ezt a két új technikát pedig ezen a takarón gyakorlom, nekem nagyon tetszik mindkettő.
A láncszemekkel történő magasítás helyett egy pálcát imitáló magasítást használok, egyszerű és szép a végeredmény. A szem a láncszemnél kicsit lazább, így nem kell kisebb tűt használni az utolsó szemnél, ahova most a minta miatt két pálcát kell horgolni.




Színváltásnál mindig gondot okozott, hogy két szálat kellett egyszerre eldolgozni, ezzel a technikával ezt el lehet kerülni. Egyszerű és szép a végeredmény.

Hasznos videók címszó alatt a bal oldalon már van néhány videó. Az egyes technikákról a kötős-horgolós FB csoportban sok szó esik, aztán amikor tényleg kellene, már nem találom, úgyhogy a legfontosabbakat összegyűjtöttem, és ezentúl bővítem a listát, ha egy-egy nélkülözhetetlen videót találok. 

A kész takaróról itt olvasható a bejegyzés. 


16 megjegyzés:

Unknown írta...

Ritám, köszönöm! Nagyon meghatott, hogy nemcsak az időd, energiád lesz benne a takaróban, hanem ennyi rengeteg gondolkodás, gondos tervezgetés!

florentine írta...

Kriszti, a tervezés a legnehezebb és leghosszabb fázis nálam, utána már könnyen és gyorsan megy:-)

Jucuu írta...

Köszi a hasznos videókat, megjegyzem magamnak!

Jucuu írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Melinda írta...

Milyen alapos,megfontolt vagy...írigykedem ám emiatt egy kicsit:) Kíváncsian várom a végeredményt!:)

GumiPók írta...

A megfontoltságot, a gondos tervezést megszokhattuk már tőled, így már nem is említem :). A takaró nagyon szép lesz, nagyon jók a színei. Kicsit meglepődtem, hogy nem tudni a baba nemét, ma már ritkaság, hogy nem akarják tudni a leendő szülők - de félreértés ne legyen: nekem ez tetszik. :)
A videókat köszönöm szépen, különösen a sormagasításos tetszik, mert nekem valahogy a széle mindig túlságosan szoros lett, és ez különösen a kendőknél lehet zavaró. Ezt majd kipróbálom a következőnél.

florentine írta...

GP, két fiú és egy lány után emiatt már nem izgul senki:-)

Timi írta...

Nagyon szép lesz! Én is tervezem hogy horgolok egy ágytakarót Álmosnak, ez nagyon tetszik habár nem igazán értem még, de ha oda kerül a sor hogy elkezdjek egy takarót majd kérdezek:-))))

mónika írta...

Ilyenkor sajnálom, hogy nincs kézügyességem. Tényleg nagyon szép lesz!:)))

florentine írta...

Timi, kérdezz csak, beszélni/írni nagyon sokat tudnék róla!

mónika: a kötésben, horgolásban az a jó, hogy nem kell hozzá kézügyesség. némi gyakorlás igen, az igaz, meg sok türelem, egy kis ízlés, de kézügyesség szerencsére nem:-)

csipkelelkű írta...

Nagyon szép lesz!
Pár gombóc Kabalám nekem is van, de most Gilicét rendeltem, jó sokat, és már látszik, hogy fog maradni belőle. Én is úgy láttam, hogy kompatibilisek, ezek szerint tényleg :)

csipkelelkű írta...

Mármint a Kabala meg a Gilice.

florentine írta...

csipkelelkű, igen, a kettő kompatibilis. Varga Gabi a szivárványos mandala terítőt a kettő párosításából horgolta, én a hexagonba tettem a szín miatt a sok Kabala mellé egy Kajszibarackot.

http://fonalbolt.blogspot.com/2011/06/szivarvanyos-nagyi-mandala.html

csipkelelkű írta...

Köszönöm, akkor jól láttam.

Jucus írta...

Annyira jók a bejegyzéseid!
Nekem nagyon hasznosak a kerti bejegyzéseid is, a receptesek (pl.a kakukkfüves csirke)és a kézimunkásak,hááát...azok...szuperek! A babatakarók, a kendőd meg mindenféle szépség! Sokszor fogok még jönni, az bizti!:o)

florentine írta...

Köszönöm Jucus, az ilyen hozzászólások nagyon ösztönzőek:-)