2011. április 15.

Ez itt most csak

három egyszerű pink pohár, de hamarosan Marci, Julcsi és Palkó színes és vidám fogmosópoharai lesznek. Legalábbis szándékaim szerint. Az ötlet még a mályva kendő készítése közben (bejegyzés hamarosan) jött: egy virágos rét, egy hullámzó tengeren úszó hajó és egy autópályán száguldó autó legyen. 

 
Gondoltam, a virágos rét a legegyszerűbb. A rét megvan, némi itt-ott szaporítás után számoltam, bontottam, másodszorra már tényleg egészen gondozott kis gyep lett. Hozzáfogtam a virágnak, mert mi sem egyszerűbb, mint néhány virágot horgolni. A virágok viszont ezen a réten szerintem könnyedek és  légiesek, ennek arányait azonban egyelőre nem találom. A Catania fonal és a 3-as tű eddig csak tömör és vaskos virágokat eredményezett ilyen kis méretben. Nagyobb tűvel egyszerűen csak nagyobb lett, minden szépség nélkül. Van újabb ötletem, nagyon jónak tűnik, mert még nem fogtam hozzá.

Az autópályát gondolatban kipipáltam. A virágos rét adatait rögzítettem, a szürke egyráhajtásos pálcák után némi fehér sávelválasztó igazán nem lehet akadály. Találtam egy helyes kis horgolt autót is, ránézésre egyszerű.
Az első kísérletem eredménye inkább  egy hadihajóra emlékeztetett, visszabontottam, másodszorra vitorlásra hajazott, aztán rájöttem, az eredeti valószínűleg körbe van horgolva, attól olyan áramvonalas. Bontottam, körbehorgoltam, alakul. Találtam hozzá két olyan gombot, amivel szerintem már a dísztárcsa is kipipálva, bár ez eszembe se jutott. A méreten azonban ehhez kicsit módosítani kell, most leginkább alul terepjáró, felül Fiat. Az autópályás változat sínen van, bár az autónak továbbra sincsenek ablakai, de megoldom.

A hullámzó tengeren úszó hajó viszont nagyon kifogott rajtam. Hajót nem is találtam, de akkor beugrott hogy  legyen tenger alatti világ polippal, tengeri csillaggal, vagy legalább az egyikkel. Aztán meg egy helyes kis halacskát is találtam. Közben az autóból ugyan majdnem lett egy vitorlásom, de most már úgy megtetszett az új ötlet, hogy ragaszkodom hozzá. Vagy mégsem? Meglátom.

A tenger  meg végképp nem akar sikerülni. Van hullámmintám, több is. Egymás után ki is próbáltam őket, de egyik sem túl jó, a szaporításhoz már hozzá sem fogtam, a hullámminta szaporítása még fejben se nagyon sikerül. Ráadásul körből kiindulni, aztán hullámosítani – na ez kemény dió. Semmi nem akar stimmelni. Elképzeltem hogy két színből legyen, de két egymáshoz passzoló színt se nagyon találok a készletemben. Tengerszerűt, tengerszínűt nem. Most ott tartok, hogy hullámminta és nincs alja. Egyszínű. A csillagból, polipból, halacskából még bármi lehet, azt egyelőre csak elképzeltem.

Szóval most itt tartok:


2 megjegyzés:

anyahajó írta...

Gondoltal mar himzofonalra? Legies is, sziben is nagy a valasztek.

florentine írta...

Eddig nem. Ha második variáció se jön be, kipróbálom. Köszi az ötletet!