2012. december 18.

Lassan egy éve lesz, hogy kötni kezdtem,

és mostanában vettem észre, hogy egyre jobban megy. Pontokba szedtem a tapasztalataimat. 

Tempó
Először azt vettem észre, hogy javul a tempóm. Az egyre szaporodó sorok bizony ösztönzően hatnak.


Ráhajtás
Ez volt az egyik mumus, a körben kötés sokat segített, ott egyszerűbbnek tűnik. A gond az volt, hogy a feltorlódott szemeket, szálakat nem tudtam elválasztani/megkülönböztetni egymástól, és ha rosszul vettem le, később már nem tudtam javítani a hibát. Már biztosabban nyúlok a ráhajtásnál a szálhoz, és a kisebb hibákat is tudom kezelni. A mentőöv pedig nagyon jól vizsgázott, főleg a cserebere nyakmelegítőnél.

Leláncolás
A Presentnél voltam először elégedett, ott jöttem rá, hogy a jobb tűn lévő szemet úgy 1 centisre kell nyújtani ahhoz (ez persze főleg a fonal vastagságától függ) hogy végül szépen kifeküdjön a sor. Mintától függően fordított (ez inkább befelé fordul és alig látszik) vagy sima szemmel láncolok le (kifelé fordul), ahogy szebb.

Hibák kezelése
Lényegesen több a tapasztalatom, már bátrabban és ügyesebben szedem vissza a szemeket.

Fonalválasztás
Ez persze nemcsak a kötés miatt, hanem az elmúlt évek tapasztalata alapján alakul. A fonal alapvetően meghatározza a munka eredményét, érdemes jól átgondolni és kötéspróbát csinálni több tűmérettel.

Kísérletezés
Nagyon hasznos, hogy ugyanazt a mintát többször megkötöttem. A Present nyakmelegítőnél a szemek és a sorok számával variáltam, a Shroom sapkánál pedig a kötőtűvel. Jó, ha az ember látja, hogyan alakul a minta, a tömörség és a méret, ha megváltozik valamelyik tényező.

Méretezés
Ha az ember valami méretre készülő holmit köt, ott minden szem számít. Az első sapkám teljes siker és ez szintén ösztönöz!

Januárra pulcsit tervezek, most pedig csipkét kötök, úgyhogy innen folytatjuk!

10 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

hajrááááá!

Eszter írta...

Én is hajrá, hajrá!

Leláncolásból többféle van, érdemes kipróbálni másféléket is, és ahhoz, hogy ne kelljen nyújtogatni a szemeket, egyszerűen használj nagyobb tűt.

Annamari írta...

Jó úton haladsz :)
A leláncolást én is inkább ugyanazzal a tűvel szoktam a szemeket megnyújtva, nekem úgy lesz egyenletesebb. De ki mit szokott meg...

Névtelen írta...

Olyan érdekes, én már 50 éve kötök, tudok is, és mégis.Az általatok/kezdők/ talált megoldások ugyanolyan újdonság számomra is.Úgyhogy én tőletek tanulok! Gratulálok!
üdv: Martonné Anikó

florentine írta...

Köszönöm, nagyon kedvesek vagytok!

GP: tegnap azért tettem félre a képen látható köteményt, mert a Jeny's surprising stretchy bind off kell hozzá, késő este meg már nem vállaltam be. Szóval apránként haladok. :-)

Annamari, a Presentnél tökéletesen megfelelt a nyújtogatás, de pl. ennél a rózsaszínnél pár szem után feladtam, ide tényleg a Jeny's kell!

Anikó, a kötésben mindent lehet innen is, onnan is, így is, úgy is, mindig van mit tanulni, és ezt nagyon szeretem benne!

Jucus írta...

Ügyi vagy, csak így tovább!

anyahajó írta...

olyan jó ezt olvasni! Nekem még mindig mumus a kötés, de ezek szerint van remény :)

florentine írta...

"megy az, csak csináld" mondja mindig Anyukám!
:-D

Unknown írta...

Boldog Karácsonyi Ünnepeket!

florentine írta...

Köszönöm Beáta, Boldog karácsonyt!