2012. december 5.

Kipróbálandók és melegen ajánlottak

decemberre, persze karácsony tematikával:
  • puszedlit mindig sütök, nagyon jó receptem van, de ez a német változat minden évben a kezembe kerül, mint esélyes. idén bármelyik változatot is sütöm, remélem, nem felejtem el, hogy rózsaszín máz is van a világon!
  • panettone - aki nem próbálta, ne hagyja ki! a sok vaj és a sok aszalt gyümölcs (sok alkoholba áztatva) egészen új értelmet ad a kalácsnak
  • citrom curd már készült párszor, szeretjük (Ch&V receptjét használom, narancs helyett citrommal készítem), fahéjas linzerkarikával viszont még sosem sikerült összehoznom
  • a fűszeres karácsonyi puding whiskys vajjal azonnal a szívemhez nőtt, amint megláttam, nagyon praktikus süti, úgy tűnik, sokáig finom. valami angol mindig kell karácsonykor (is)
  • igazi karácsonyi hangulata van a hópehelytortának, jól mutatna nálunk is az asztalon
  • a csokikrém néha életmentő recept, ezzel mindig sikert aratok a
  • a borlevessel évek óta adós vagyok (ha valakinek van egy jó receptje, kérem szépen), a zabaglionet viszont csak ajánlani tudom és Nigella receptjénél nincs egyszerűbb


És amik elkészültek novemberben:

(9)  sütöttem egy angolos halat (fish and chips), de mivel csak a plafonra nem fröcsögött olaj, a receptet inkább nem linkelem.

(10) Zazalea almáspite lekvárja elkészült és elfogyott, mindenhez jó. a saját változaton még dolgozom, nekem ez a recept a legszimpatikusabb.

(11) a hummusz még mindig nem készült el, pedig a csicseriborsó már kint van a konyhapulton. gyönyörű a rucola, úgyhogy pestot gyártok minden héten, és pirítóssal nagyon fogy. egy fetát viszont meg kellett mentenem, a fetakrém egy ízkavalkád!

5 megjegyzés:

Niki írta...

De jó ez a lista! A puszedlit én minden évben csak tervezem, de még eddig nem jutottam el odáig, hogy el is készítsem. Plusz ez a hópehelytorta is istenien néz ki.:)

florentine írta...

Niki, pedig a puszedli a leghasznosabb darab: könnyű csomagolni (egy szép tasakban is jól mutat), mindenki örül neki, sok van belőle, sokáig finom és sokáig tart.:-)

MrsYarnart írta...

ha tudnád, milyen régen keresek egy jó és könnyen elkészíthető lebkuchen-receptet! már csak ezért is érdemes volt ma ide benézni. a többi meg hab a tortán, érdemes szerintem is kipróbálni. a halat hogyan paníroztad? csak úgy kíváncsiskodok, mert nagy fish-and-chips-rajongó vagyok :)

florentine írta...

ebben a panírban volt minden! liszt, kukoricakeményítő, sör, vodka, sütőpor, cukor. rengeteg olajat szívott magába és le is tapadt sütéskor. valahogy nem működnek nálam ezek a receptek, szerintem a technikáját nem ismerem.

Jucus írta...

Csak úgy csöpög a nyálam!:o)
Én a nagyim régi puszedli receptjét keresem egy ideje, de nem találom...mézet azért már rendeltem!