2011. november 6.

A girland régi vágyam, karácsonyra készül

több változat is. A csillagot és a fenyőfácskát már régen kinéztem Michelle blogjában, a szívet pedig a Cherry Heart blogon találtam.


Fényképes leírás van mindegyikhez és aránylag egyszerűek. A csillag és a fenyőfácska gyorsan elkészül, a szív egy kicsit összetettebb, jobban oda kell figyelni, de megéri, szerintem gyönyörű. Az első lassan készült, a harmadik már villámgyorsan. Barka Kabalából és Cataniából egyaránt szépek.

Karácsonyi minta rengeteg van, talán még jut időm másra is. Lucy hópelyhei nagyon tetszenek, és el tudom még képzelni ezt a nyolcszöget akár színesben, akár egyszínű változatban mint karácsonyi füzér.

Idén nálam a kék a kedvenc szín, a Barka pedig sok kék árnyalatot kínál, ezek közül is a Patak a legkedvesebb. A Gilicéből nincs pirosom, így Kabala Muskátliból horgoltam a szívecskét, bár a Befőttből talán még szebb lenne. Nagyon kellemes meglepetés volt, hogy a Kabalát 3.0-as tűvel horgolva nem kellett blokkolnom, sima és egyenes lett a végeredmény.

Angyalkák is készülnek karácsonyra. Az Annának készült angyalkákat - bár eredetileg nem terveztem, de - végül blokkoltam, mert a kezecskék és a szoknya nagyon pöndörödött. Igazgatni nem kellett, csak lazán feltűztem a táblára, majd ez után spricceltem és szárítottam, így már szépen kisimult.


A Gilice csillagot és a Catania fenyőfácskát szintén így tűztem ki. A sarkoknál kicsit igazgatni kellett őket, feltűzve spricceltem, hagytam megszáradni és így már szépen kisimultak.





További képek a kifüggesztett girlandokról itt.

13 megjegyzés:

Judit Eszter írta...

Nagyon helyes kis darabok, főleg az angyalok, kár, hogy angolul van meg a minta.

Melinda írta...

Óoo,de ötlets minden! Ügyi vagy!

florentine írta...

Köszönöm! Judit Eszter, én főleg ránézésre horgolok, csak néha néztem bele a mintába. A nyaka és a szárnya volt a problémásabb, de megpróbálom lefordítani (rendesen) és kiteszem ide.

florentine írta...

Angyalka:

Fej: 12 erp-ből álló kör (vagyis hurok, 3 láncszem magasítás és 11 erp).

Nyak:
1 lsz, hp a fej következő lsz-be, rp a következő lsz-be, és még egy hp a következő lsz-be. Ne húzd szorosra a hp-kat.

Szárny: 8 lsz, rövidpálca a tűtől a másodikba, majd félpálca, erp, krp, erp, félpálca, fordítás hamispálca, rövidpálca, hamispálca a nyak 3 lsz-be.

Szoknya:
Az 5 rövidpálcát úgy szaporítjuk, hogy a két szélső pálcába kerül a plusz 1-1 pálca, így lesz az első sorban 7, a másodikban 9, és a harmadikban 11 erp.
A fodor: az első erp-be 3 erp-t horgolunk (vagyis magasítás és két erp), majd a következőbe 1 rövidpálcát, ezt ismételjük végig, összesen hat fodor lesz.

(hp:hamispálca, rp:rövidpálca, lsz:láncszem krp: kétráhajtásos pálca)

Mertusz Alexandra volt a segítségemre a Facebook kötős-horgolós csoportjában, hogy érthető legyen a fordítás.

florentine írta...

Kiegészítés Alexandrától:
Kész vagyunk a fejjel, akkor a következő lsz-be egy hamispálcát, majd egy kispálcát, majd még egy hamispálcát horgolunk. megcsináljuk a szárnyunkat az elsőt, a fent leírtak alapján, tehát a 8 lsz, és a növekvő-csökkenő sor, majd ugye visszaérünk a nyakhoz, ahol a nyak első lsz-be egy hamispálcát, majd a következőbe egy kispálcát, majd még egy hamispálcát horgolunk, akkor jön a második szárny, amit az elsőhöz hasonlóan megcsinálunk, és mikor a nyakhoz visszaérünk, már csak egy kispálcát horgolunk a nyak hozzánk közelebb eső lsz-be!

Névtelen írta...

Nagyon szépek!
Rendelést veszel fel girlandra? :) Kriszta

florentine írta...

Persze! :-D Girlandra is és babatakaróra is...

Otthon Művek írta...

Tegnap kétszer is elnyelte a blogger a véleményemet.
Nagyon tetszenek, különösen, hogy ha úgy vesszük, nem a "hagyományos karácsonyi színek", sokkal vidámabb így. A kékeket én is nagyon szeretem. Remélem, majd egyben is megmutatod!

florentine írta...

Adél, mindenképpen megmutatom, ha tudom, kifüggesztve.

ursa minor írta...

Nagyon tetszik, florentine! A leírásod alapján én most abszolút sorozatgyártásban vagyok! :) Köszönöm!

florentine írta...

:-D Szívesen!

Unknown írta...

Sziasztok!
Ha valaki tud, az angyalkáról tegyen fel légyszi egy videót, mert abszolút kezdő vagyok, és.sajnos nem értem... :( Pedig nagyon tetszik.
A segítséget előre is köszönöm! :)

florentine írta...

Ildikó, ez talán segít: https://www.youtube.com/watch?v=s34sE00E_FE