2011. június 11.

Ennek a tortának se alja, se teteje,

ez itt maga a töltelék, teljes egészében. Lehet kicsit citromosra hangolni több citromhéjjal, úgy nyáriasabb, de sütöttem már télen mazsolával és aszalt vörösáfonyával is, a legfontosabb azonban, hogy legyen mellé valami gyümölcs. Nagyon jó áttört málnával vagy szederrel, mi most sült eperrel ettük.


Túrótorta

10 dkg vaj
10 dkg cukor
3 tojás
1 evőkanál citromlé
egy kevés citromhéj
50 dkg túró
1 vaníliás pudingpor
        vagy 40 g étkezési keményítő

vaj, zsemlemorzsa vagy keményítő a tepsi kikenéséhez

Egy 18 centis kapcsos tortaformát kivajaztam és zsemlemorzsával meghintettem.A vajat a cukorral habosra kevertem, majd egyesével hozzáadtam a tojásokat, végül a citromlét és némi citromhéjat.  A végén beleszitáltam a keményítőt és a tortaformába simítottam. Közepesen meleg sütőben addig sütöttem (kb. 50 perc), amíg a torta teteje megszilárdult. A sütő ajtaját egy fakanállal résnyire nyitottam és 10 percig a sütőben hagytam hűlni.

Most túl folyósnak találtam a masszát és tettem még hozzá egy evőkanál étkezési keményítőt, de ettől megrepedt a torta teteje. Az eredeti mennyiséggel egyenletesebb marad a teteje és krémesebb maradt az állaga, így most kicsit masszívabb és több gyümölcsöt kíván. Sütőport nem teszek bele, mert csak sütés közben emeli meg a tésztát. 



Újabb verzió:



A recept változatlan, de sima tepsiben (15×20 cm) sütöttem. Hogy ez eddig miért nem jutott az eszembe?! Gyorsabban megsül és krémesebb az állaga. Kicsit áttörtem a túrót, mert nagyon darabos volt. Aszalt sárgabarackkal is finom.

2 megjegyzés:

GumiPók írta...

Nagyon szeretem a túrós dolgokat. Azt hiszem, ezt is kipróbálom. Nagyon guszta!

Névtelen írta...

Tuti, hogy ezt a receptet kipróbálom! Egyszerű, de rendkívül finom.

binoca