2015. október 18.

Az őszi kert elég vegyes

képet mutat. Lopva lehetett csak kimenni a kertbe, először a meleg, majd a szárazság miatt, most pedig több mint egy hete esik. 4-én ültettem végre mákot. Jó lett volna korábban, de nem volt eső, így sem a talajt előkészíteni, sem vetni nem lehetett.

A paradicsomot szintén október elején húzkodtam föl. Hatalmas, egészséges zöldje volt rengeteg apró paradicsommal, de ilyen időben termésre már nem számítottam. 


A rózsák szeptember végén magukhoz tértek, bőven hoztak virágot ismét, de ez az eső most elcsúfította őket. A dáliák is próbálják behozni a lemaradást, pedig lassan fel kell szedni. A gumósok nagy része már fedett helyen van, vagy leszáradóban a zöld rész, vagy már be is van dobozolva, hogy aztán a pincében várják a tavaszt. A büdöske még virít, a hajnalka már kevésbé, bár még tartja magát. Az estike szintén.


Bazsalikomot szeptember elején gyökereztettem, szépen bokrosodott, aztán most ellepte  valami, nem tudom, idén is kibírja-e a telet.

Az articsóka gyönyörű! Földkupac, avar, kéreg - kb. ezekkel takartam, remélem, jövőre találkozunk. A tavasszal igencsak pusztulásnak indult zsályából sikerült szaporítanom, sőt, egy szürkét vettem is a nyár végén, remélem, jól bírják az első telet.  Csili rengeteg lett, a füzérek már a konyhában száradnak.


Kérdés, milyen lesz az október vége és a november. A mákvetés után rengeteg eső esett, kellene még egy kis meleg, hogy meg tudjon erősödjni, különben nem bírja ki a telet.

6 megjegyzés:

Jucus írta...

De jó volt olvasni a beszámolód! Én még később, 10-én vetettem a mákot. Itt annyi eső esett, hogy ezt is csak kutyafuttában tudtam elszórni két eső között. Elég sáros a kert nálunk.
Csodaszép az a rózsaszínű dáliád, egy ilyenre fenem a fogam! Nekem még a földben vannak, várom, mikor szikkad kicsit meg annyira, hogy felszedhessem őket.
A chilid gyönyörű!
Majd írok én is egy összefoglalót a kertecskémről! :o) Imádnivaló hely, télen nagyon hiányozni fog.

florentine írta...

Jucus, pont most értem haza, az enyém kel. És megint túl sűrűn vetettem, szóval lehet egyelni majd többször is. Jövőre szemenként vetem, komolyan! Kíváncsian várom az összefoglalódat, a virágaid mindig gyönyörűek. Majd Carlosról is kérek képet :-)
Én örülök azért a pihenésnek. Októberben még van tennivaló, november és december szabad, aztán januárban már magvásárlás, tervezgetés, február magvetés, palántázás. És újra indul a sakkozás. Mikor lehet kiültetni, mikor lehet vetni, most várom az esőt, most akkora a sár, hogy ki se lehet menni, stb., stb., stb. :-)

aarkus írta...

Szépek a virágaid is, de ez a gyönyörű színű csili...!

florentine írta...

aarkus, rátapintottál a lényegre, amikor megláttam, a színe miatt nem volt kérdés, hogy akarok-e : -)

Juhmeli írta...

Sokat végeztél, nagyon rendes kertész vagy! Mindig mondogatom, hogy rólad kellene példát vegyek, remélem egyszer sikerül is, mert akkor sikerül a mák is.:) Én még két héttel későbben tettem a mákot, nem is kelt ki egyelőre, mert nem volt eső közben, locsolni meg nem mertem a vakondműködés miatt, így is túl lelkesen túr. Drukkolok a tieidnek, az enyémnek már kár.;)

florentine írta...

Melus, holnap megyek megnézni, ebben a fura melegben nőtt-e valamit. Igen, az eső az kellett volna ide is. Csak a tisztesség kedvéért egyeltem, bár ki tudja. Két hete nem láttam, most vagy lesz belőle valami, vagy nem :-)