2014. július 12.

Az elmúlt héten két nagy,

áztató eső is volt (összesen úgy 80 mm), úgyhogy a másodvetés szépen kel, a paradicsom fürtösödik és a szeder is helyrejött a tavaszi károk után.

Málna
A száraz meleg nagyon jót tett neki, szépen termett. Idén két adag málnalikőrt csináltam, a többi a mélyhűtőbe került, mostanában főleg joghurtként eszem. Metszeni most fogom, a letermett vesszőket tőből kimetszem, ritkítom, négyzetméterenként 5-7 darab 60-100 centis sarjat hagyok. 

Mák
Valamivel kevesebbet vetettem, mint tavaly, és a májusi vihar sokat ártott neki, úgyhogy az 1,3 kg mákkal igazán elégedett vagyok. A helyén már kel a zöldbab. 

Szeder
Tavasszal nagyon megviselte a vihar, tőből törte ki a hosszú, levelesedő indákat, úgyhogy akkor azt hittem, idén semmi termésre nem számíthatok, de mostanra szépen helyrejött. Az eső után most sok napfény kell neki, hogy beérjen.   


Rebarbara
Csak ámulok, hogy micsoda gyönyörű, nagyon jót tett neki az átültetés (itt írtam róla). A kép alsó sarkában felmagzott mángold.
 

Paradicsom
Idén időben elkezdtem a kacsozást (itt lehet jó összefoglalót olvasni róla), úgyhogy a növény nem a hatalmas zöldtömeg kitermelésére koncentrál, hanem termést is hoz időben. A kiadós eső után most talán jön a sok napsütés és beérik végre az első fürt.


Cukkini
Tömegesen még nem terem, de egy-egy cukkini már van. Ha nem éri semmi, túltermelési válságnak nézek elébe.

3 megjegyzés:

Jucus írta...

Nagyon guszta bejegyzés!
Köszi a kacsozás-tippet, szerintem nekem azt meg kell tanulmányoznom!
Gyönyörűen fejlődnek a növényeid!

Timi írta...

Nagyon szép! A paradicsom San Marzano? Nekem is van és kb. ilyen 'állapotban' van, remélem beérik :)A málna metszési tanácsot köszi majd kipróbálom :)

florentine írta...

Jucus: nagyon sok erőt elvitt az a sok zöld, jót tesz neki, pl. napfény is több jut a paradicsomoknak.

Timi: igen, San Marzano és be fog érni :-)