2014. február 9.

Már csak a gomb hiányzik,

és kész a kardigánom!


Az ujjak után még a gomboláspánt és a nyakrész kialakítása maradt hátra. A szemfelszedés az egyetlen nehezebb művelet, főleg mert az egyes szakaszokon eltérő módon kell felszedni őket. Főként arra ügyeltem, hogy szemre egyenletes legyen a szemek eloszlása.

Az alján a lustakötés 20 sora 10 bordát alkot, úgyhogy ott összesen 10 szemet szedtem fel, aztán a kardigán testén a simakötésből 12 soronként 8 szemet (kb. minden harmadik szemet átugorva), a lustakötésből ismét bordánként egyet, majd a nyakkör (ezek a szemfelszedés szemei) szemeiből szintén egyet (tehát itt a szemfelszedésnek megfelelő szemszámot kaptam).
 
A gomboláspántot és a sálgallért szintén új gombolyag fonallal indítottam, de alig fele kellett bele, viszont nekem csak nyúlfarknyi maradékaim voltak, egyik sem lett volna elég.

A leláncolással együtt elég volt egy gombolyag sárga fonal. A gomb mérete az én esetemben 15 mm, venni azonban még nem tudtam.

8 megjegyzés:

Rita írta...

Csodaszép! Olyan egyenletes, szép munka! Blokkolod még?

florentine írta...

Fidike, köszönöm szépen :-) igen, jót tenne neki azt hiszem.

Eleonóra írta...

Hű, de klassz lett! Nekem is pont ilyen fazon kellene. Nagyon nagy kérés lenne, hogy tedd közzé a mintáját?

florentine írta...

Eleonóra, napok kérdése és elküldöm Isabell Kraemernek a magyar fordítást, hogy feltegye a ravelryre. Most is éppen azt javítgatom.

aarkus írta...

Hú, hát ez gyönyörű lett, micsoda munka!

florentine írta...

köszi aarkus :-)

Annás írta...

Nagyon jól néz ki, én is szívesen hordanám, mondjuk egy padlizsánlila alapon mézsárga csíkos változatot :)

florentine írta...

Annás, az én következő Pauliem színes csíkozású lesz! Annyira jó projekteket láttam a ravon és az fb csoportban is, nekem is kell egy!